در باب فریلنسری - از 0 تا 5 به درآمد رسیدن

23-فروردین-1403 / خواندن 8 دقیقه

توی این پست از 0 تا 5 فریلنسر شدن رو برات توضیح می دم، از وب سایت هایی که می تونی توشون کار کنی و از رزومه هایی که باید ایجاد کنی.

اول از همه فریلنسری، پلتفرم های مختلفی داره که باید توی یک یا چند تا از اونا مشغول به کار بشین تا به درآمد مطلوب برسین. توی بخش اول پست در این مورد صحبت می کنیم.

بعد در مورد رزومه شما، بهتره چه نمونه کار هایی داشته باشین، توی چه شبکه هایی پروفایل داشته باشین و چطور رزومه خوبی ایجاد کنین

توی بخش بعد در مورد پیشنهاد دادن، تعیین قیمت و نوشتن توضیحات پیشنهاد صحبت می کنیم تا بتونین زودتر پروژه دلخواهتون رو بگیرین.

 

0. انتخاب پلتفرم

اول از همه باید پلتفرم های فریلنسری رو بشناسین، در زمینه فریلنسری 4 وب سایت هستن که به ترتیب قدرتمندی صعودی اونا رو عرض می کنم:

  1. parscoders
  2. anjammidam
  3. karlancer
  4. ponisha

اولین وب سایت پارسکدرز هست، وب سایت پارسکدرز قابلیت های خوبی از جمله ثبت نمونه کار، ثبت امتیاز دقیق(در دسترس بودن مجری، کیفیت کار، تیک آبی احراز هویت و...) ارائه می ده و متاسفانه 15 درصد کارمزد در طرح عادی می گیرد، برای کاهش این به ده درصد باید حساب رو به نقره ای یا بالاتر ارتقاء داد.
همچنین این وب سایت در طرح رایگانش محدودیت یک درخواست در روز و در بقیه طرح ها نامحدود دارد.

دومین وب سایت انجام می دم هست، این وب سایت برعکس بقیه وب سایت های فریلنسری این لیست، فریلنسر محور هست، یعنی کاربران پروژه تعریف نمی کنند، بلکه فریلنسر ها توانایی های خودشون رو عرضه می کنند تا کارفرمایان از بین اونها انتخاب بکنند.
این وب سایت بخش پروژه اختصاصی نیز دارد، برای پروژه های خاص

وب سایت بعدی وب سایت کارلنسر است، کار در این وب سایت به دلیل فریلنسر های زیاد و کارفرما هایی به دنبال کیفیت عالی، نیازمند رزومه خیلی خوب و سرمایه کم اولیه است، این وب سایت محدودیت 10 درخواست در ماه را برای طرح عادی خود قرار داده است، همچنین برای بالا بردن سطح خود باید در آزمون های این وب سایت شرکت کرده که هر کدام نیز پولی هستند.
همچنین این وب سایت قابلیت خوب ساخت آموزش را داراست، شما می توانید به صورت اختصاصی به دیگران آموزش دهید.

وب سایت آخر وب سایت پونیشا است، این وب سایت نیز مانند وب سایت کارلنسر نیازمند رزومه قوی است، این وب سایت محدودیت 5 درخواست در ماه برای پلن عادی را دارد، همچنین در گذشته امکان ایجاد مسابقه برای این وب سایت موجود بود که در بروزرسانی های فعلی حذف گردیده است.

1. رزومه سازی

برای رزومه سازی در وب سایت های فریلنسری چند نکته وجود دارد:

  1. سابقه کار خود را به صورت کامل و جامع شرح دهید و اطلاعات تماس شرکت را برای اطمینان کارفرما درج کنید (در صورتی که وب سایت محدودیت ارسال لینک و... نداشته باشد)
  2. حتما یک تصویر پرتره واضح و حرفه ای از خود داشته باشید، طوری که از دور خوب به نظر برسد.
  3. اکثر وب سایت های فریلنسری بخشی برای نمونه کار دارند، نمونه کار های خود را در این وب سایت ها درج کنید و از چندین حالت آن عکس بگذارید تا کارفرما مطمئن باشد. برای تمام مهارت های خود حداقل یک نموننه کار مربوط داشته باشید.
  4. در صورتی که گرفتن تیک آبی احراز هویت اختیاری است، این کار را انجام دهید، کارفرما با دیدن تیک آبی حتی اگر دلیلش را هم نداند به شما اعتماد بیشتری می کند و شما حواس او را بیشتر جلب می کنید.
  5. حتما تمام مهارت های خود را درج کنید و در صورت وجود محدودیت، مهمترین های آنها را درج کنید.
  6. در بخش معرفی خود، مهارت های فرعی خود را نیز برای ارتباط بیشتر درج کنید.

2. قیمت گذاری

هنگام قیمت گذاری پروژه در پیشنهاد، چندین چیز را لحاظ کنید:

  1. در صورتی که تازه کار هستید و پروژه زیادی انجام نداده اید، قیمت را تا حد ممکن پایین اعلام کنید و "حتما" در توضیحات پروژه دلیلش را ذکر کنید تا کارفرما به اشتباه، کیفیت کم را مقصر نداند.
  2. قیمت هایی که کارفرما بیش از حد پایین تعریف کرده است، در صورت ثبت پیشنهاد با قیمت بالاتر این را به او تذکد دهید و ذکر کنید این قیمت، کیفیت خوبی به همراه ندارد.
  3. فکر نکنید همیشه باید برای رزومه سازی قیمت را پایین اعلام کنید، سعی کنید میانگین اعلام کنید و دلیل این قیمت را در توضیحات ذکر کنید تا کارفرما شما را انتخاب کند.

3. توضیحات پیشنهاد

هنگام نوشتن توضیات یک پیشنهاد، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. تمامی حالات ممکن را توضیح دهید تا در صورت بروز مشکل قابل استناد باشد.
  2. همانظور که گفته شد، دلیل قیمت را توضیح دهید
  3. نمونه کار های خود را اعلام کنید و یا بگویید می توانند با مراجعه به پروفایل شما نمونه کارهایتان را ببینند.

4. زمان پیشنهاد

حتما زمان پروژه را 1 الی 5 رزو بیشتر از آنچه نیاز است ذکر کنید تا در صورتی که کارفرما خوشش نیامد و نیاز به چندین بار تغییرات شد، یا برای شما مشکلی ایجاد شد، در روند پروژه اختلالی ایجاد نشود.

5. پردرآمد ترین مشاغل فریلنسری

پر درآمد ترین مشاغل فریلنسری به ترتیب صعودی عبارنتد از:

  • طراحی و برنامه نویسی وب سایت
  • طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ
  • دیجیتال مارکتینگ و سئو
  • طراحی گرافیک
پول برنامه نویسی دلار کسب درآمد فریلنسری