چگونه تولید محتوا کنیم ؟

23-فروردین-1403 / خواندن 51 دقیقه

چگونه تولید محتوا کنیم؟ تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی است. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید، می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید.

نمایش فهرست این آموزش : [نمایش]

چگونه تولید محتوا کنیم ؟

چگونه تولید محتوا کنیم ؟ برای تولید محتوا به چه چیزهای نیاز داریم؟ اصلا چطور از صفر تا صد، یک محتوا را بنویسیم؟این سوالات، از متداول‌ترین سوالاتی هستند که هرکسی در ابتدای مسیر یادگیری تولید محتوا، آن‌ها را بارها و بارها از خود و دیگران پرسیده است. در این مطلب می‌خواهیم یک چک لیست تولید محتوا به صورت کامل و جامع در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

حتما از نکاتی که در این مطلب گفته می‌شود، نکته‌برداری کنید و یک جدول کوچک از موارد مختلف بسازید.
اما بیایید پیش از شروع کار، تعریف‌مان از محتوا را یکی کنیم.

تولید محتوا، فرایندی است که طی آن شما ایده های جذاب برای محتوا پیدا می‌کنید، پیرامون آن محتوای متنی یا ویدئویی تولید می‌کنید و سپس آن را در قالب یک پست وبلاگ، مقاله، ویدئو یا طراحی اینفوگرافیک انتشار می‌دهید و با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید.

بریم بخونیم : تکنیک سئو کلاه سفید چگونه است ؟

تولید محتوا چیست و چرا باید آن را انجام دهیم؟

تولید محتوا یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است. شما اطلاعات رایگان و کاربردی برای مخاطبان خود ایجاد می‌کنید، مشتریان بالقوه را به وب سایت‌های فروشگاهی و تجاری‌تان می‌کشانید، مشتریان یک سایت را حفظ می‌کنید و غیره. علاوه‌بر این‌ها هزینه بازاریابی محتوایی ۳ برابر کمتر از هزینه‌های بازاریابی سنتی است و ۶۱ درصد از خریدهای آنلاین بر اثر خواندن یک وبلاگ ایجاد شده است.

شرکت‌هایی که بیش از ۱۶ پست وبلاگی در ماه منتشر می‌کنند نسبت به سایت‌هایی که ۴ پست یا کمتر در ماه منتشر می‌کنند ۳٫۵ برابر ترافیک بیشتری دارند. به عبارت ساده‌تر تولید محتوا به معنای رشد و ارتقای یک کسب و کار است. تولید محتوا باید نماینگر هدفی خاص باشد که به مخاطبان شما انگیزه بدهد. تولید محتوا انواع مختلفی دارد که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید مقاله چگونه تولید محتوا کنیم؟ را تا انتها بخوانید.

گام یکم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

مخاطب کیست و چه می‌خواهد؟

محتوایی که می‌خواهید بنویسید را چه کسی قرار است بخواند؟ هر محتوایی که تولید و منتشر می‌شود، هدف و مخاطبی دارد. با خودتان روراست باشید، برای چه کسی می‌نویسید؟ چند سال دارد؟ چه علایقی دارد؟

محتوایی که می‌خواهید بنویسید را چه کسی قرار است بخواند؟ هر محتوایی که تولید و منتشر می‌شود، هدف و مخاطبی دارد. با خودتان روراست باشید، برای چه کسی می‌نویسید؟ چند سال دارد؟ چه علایقی دارد؟

مثلا همین الان، شما مخاطب این محتوا هستید، احتمالا جوان هستید و سالهای ابتدایی جوانی خود را می‌گذرانید، دوست دارید محتوا خلق کنید و هنوز در ابتدای راه یادگیری هستید!

پس با توجه به شرایط شما، من نباید در اینجا از کانتنت کلاسترینگ و قیف بازاریابی محتوا صحبت کنم، بلکه باید مسیر درست و اصولی را به زبان ساده، به شما یادآور شوم.

شما نیز باید به همین شکل مخاطب خود را مورد بررسی قرار دهید و متناسب با علایق و رفتار او تصمیم بگیرید چه موضوعی را انتخاب کنید و با چه لحنی بنویسید.

مهم‌ترین کار شما در ابتدای مسیر، همین شناخت مخاطب است. انتظار نمی‌رود بدون هیچ تجربه‌ای از روز اول بدانید که دقیقا مخاطب شما چه چیزی را می‌پسندد، اما کافیست بی‌توجه به این موضوع نباشید و حداقل تلاشی در این راستا انجام دهید.

به نظر می‌رسد الان می‌دانید مخاطب شما تقریبا چه کسی‌ست و چند سال دارد. اما مخاطب شما چه موضوعاتی را می‌پسندد؟ اصلا شما چه ایده‌هایی برای تولید محتوا دارید؟

گام دوم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

چطور ایده پیدا کنیم؟

همه‌چیز به ایده برمی‌گردد، اگر ایده‌ی شما به قدر کافی خوب و مناسب نباشد، تمام تلاشتان هدر می‌رود و شما می‌مانید و یک کوه خستگی…

حتی اگر یک چشمه‌ی خودجوش ایده‌پرداز، در ذهن‌تان باشد، بازهم ممکن است موضوع کم بیاورید. اینطور که نمی‌شود! باید به دنبال یک روش اساسی و منطقی باشید.

یک راه مطمئن، مطالعه است. قطعا در هر کتاب و مطلبی که می‌خواهید چند ایده‌ی جالب نهفته است که منتظر شما هستند تا آنها را کشف کنید! سعی کنید بیشتر بخوانید، هر مطلبی که دم دستتان آمد، مطالعه کنید، از تله‌تکست قدیمی گرفته تا شبکه‌های مجازی و اجتماعی امروزی!

بریم بخونیم : ابزارهای تولید محتوا کدامند؟

بد نیست گاهی خلوت کنید و ایده‌های درون ذهن خود را کشف کنید، اما در عین حال می‌توانید با دیدن مردم و فضای بیرون، ایده‌های جالبی نیز به دست آورید. خودتان را محدود نکنید، نه به خلوت و نه به شلوغی! بگذارید ذهن‌تان رها باشد و به هرجا که دلش خواست پر بکشد.

گام سوم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

پردازش ایده! ( انتخاب موضوع و تحقیق کلمه کلیدی )

شما باید با دقت و ظرافت ایده‌ی خود را به شکل کلمات دربیاورید، کلماتی که مخاطب می‌خواهد بخواند و دوست دارد که بخواند.

ایده شما در حال حاضر خام است و حتما باید پردازش شود. همانطور که ایده برای یک محتوا مهم است، پردازش درست آن نیز مهم است، به همین دلیل این گام، گامی اساسی در چک لیست تولید محتواست.

شما باید با دقت و ظرافت ایده‌ی خود را به شکل کلمات دربیاورید، کلماتی که مخاطب می‌خواهد بخواند و دوست دارد که بخواند.

از کجا بفهمیم کاربر این کلمات و ایده‌ی ما را می‌خواهد؟ ساده است! گوگل به ما می‌گوید.

بیشترین میزان جستجو در اینترنت متعلق به گوگل است، گوگلی که این‌همه افراد از آن استفاده می‌کنند، حتما گروهی از مخاطبان ما را نیز شامل می‌شود.

مثلا من می‌خواهم با مخاطبم که دانش‌آموز است، در مورد موفقیت صحبت کنم، اما دقیقا نمی‌دانم چه موضوع و عنوانی برای مقاله خود در نظر بگیرم. در این صورت بهترین راهکار مراجعه به گوگل است، اگر عبارت “دانش آموز موفق” را در گوگل وارد کنم، تصویری مشابه تصویر زیر خواهم دید.

از این پیشنهادات گوگل، می‌توانید برای موارد مختلف استفاده کنید، حتی برای ایده‌یابی! حال که موضوع را انتخاب کردید، نوبت آن رسیده که کلمه کلیدی مناسب را انتخاب نمایید.

هرکدام از پیشنهادات گوگل می‌تواند عبارت کلیدی اصلی محتوای شما باشد و موضوع شما حول محور آن می‌چرخد. اصلا خودتان را محدود نکنید، لازم نیست هر عبارت کلیدی حتما به تعداد مشخصی در متن تکرار شود! خودتان باشید و سعی کنید هرجا که لازم بود به عبارت و کلمه کلیدی نیز اشاره کنید. اگر محتوای شما توسط مخاطب پسندیده شود، گوگل نیز آن را دوست خواهد داشت!

مهم است که به اندازه از کلمه کلیدی استفاده کنید، نه خیلی خیلی کم و نه خیلی زیاد!

اما علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، لازم است چند کلمه مرتبط دیگر، که به نوعی هم‌خانواده محسوب می‌شوند را نیز انتخاب کنید و در محتوا مورد استفاده قرار دهید. ابزارهای مختلفی برای به دست آوردن کلمه کلیدی و کلمات هم‌خانواده وجود دارد، ابزارهایی مانند گوگل ترندز و keywordtool.io .

گام چهارم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

مطالعه و بررسی رقبا

اگر می‌خواهید از رقبا بهتر عمل کنید و بهتر دیده شوید، پس باید اول آنها را بشناسید. بهترین راه برای شناخت رقبا این است که کلمه کلیدی اصلی خود را که در گام قبل انتخاب کردید، در گوگل جستجو کنید.

بریم بخونیم : شکاف محتوا چیست ؟

محتواهای نتیجه ۱ تا ۱۰ را بخوانید و نکات مهم و جالب آنها را به صورت خلاصه یادداشت کنید. همچنین توصیه می‌کنیم محتواهای انگلیسی زبان را نیز مورد مطالعه قرار دهید.

سعی کنید بهتر از رقبا عمل کنید، البته اگر واقعا می‌خواهید بهتر باشید! ببینید چه مباحث و سوالاتی را بی‌پاسخ گذاشته‌اند، چه ایراداتی دارند و در چه مواردی کوتاهی کرده‌اند؛ شما کامل‌تر بنویسید.

اگر محتوای دیگران را کپی کنید، چه می‌شود؟ در نهایت می‌توانید مثل آنها شوید و هیچ‌گاه بهترین نخواهید بود! پس تلاش کنید و واقعا برای کاری که انجام می‌دهید، ارزش قائل شوید.

گام پنجم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

درخت محتوا

پیش از شروع نگارش یک محتوا، باید تیترها و زیرتیترهای آن را مشخص کنید، تنها در این صورت است که محتوای شما یک مسیر مشخص را طی می‌کند.

پیش از شروع نگارش یک محتوا، باید تیترها و زیرتیترهای آن را مشخص کنید، تنها در این صورت است که محتوای شما یک مسیر مشخص را طی می‌کند و به صورت منسجم و کامل نگارش می‌شود.

در حال حاضر شما موضوع کلی محتوای خود را می‌دانید، سعی کنید هر تیتر و مطلبی که به نظرتان باید در این محتوا نوشته شود را ذکر کنید.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید در مورد “تولید محتوا” مقاله‌ای بنویسید، بهتر است تیترها و بخش‌های زیر را در محتوای خود جای دهید:

  • تولید محتوا چیست؟
  • انواع روش‌های تولید محتوا
  • تولیدکننده محتوا کیست؟
  • محتوا چه اهمیتی دارد؟

این تیترها، درخت محتوا را تشکیل می‌دهند. (البته درخت محتوا فراتر از این‌هاست و صرفا از نام آن برای این بخش استفاده کردیم!) رقبای خود را بررسی کنید و هر بخش مهمی را که آنها توضیح داده‌اند، شما نیز توضیح دهید.

البته در این مرحله فقط کافیست زیر تیترها را بنویسید و نیازی به نگارش کامل متن نیست.

گام ششم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

طول محتوا و کلمات کلیدی

متریک‌ها و سنجه‌هایی مانند طول محتوا، چگالی کلمات کلیدی (تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی در محتوا) و کانسپت محتوا (محتوا چه نوعی‌ست؟ متن، تصویر، صوت، دوره آموزشی، ویدیو و …)، عواملی نسبی هستند و باید با توجه به رقبا این موارد را تعیین کنید.

  • سعی کنید محتواهای رتبه ۱ تا ۱۰ نتایج جستجو را بررسی کنید، سپس ببینید به طور میانگین طول محتوای آنها چقدر است. گاهی لازم است محتوای شما کوتاه و مختصر باشد و گاهی برعکس، باید محتوایی طولانی و جامع بنویسید. اصل را بر این بگذارید که محتوای شما کاربردی باشد و در درجه دوم، سعی کنید طول آن را متناسب با رقبا تنظیم کنید.
  • چگالی کلمات کلیدی را نیز به همین روش باید به دست آورید، سعی کنید تا حد ممکن، کم و به صورت کاملا طبیعی از کلمه کلیدی استفاده کنید. در این مورد هم بهتر است میانگینی از رقبا به دست آورید. بهرحال یک کار است که هیچوقت نباید انجام دهید آن هم این است که بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده کنید. تکرار بیش از حد و بی مورد کلمه کلیدی (keyword stuffing) باعث می‌شود صفحه شما از نظر گوگل بی ارزش و تقلبی باشد.
  • کانسپت محتوا هم با توجه به نتایج جستجو مشخص می‌شود. برخی محتواها باید به شکل ویدیو باشند (مانند: موزیک ویدیو)، برخی دیگر به شکل تصویر (مانند: مدل مانتو)، برخی به شکل متن (مانند: چک لیست تولید محتوا) و برخی کوتاه و خبری (مانند: اخبار ورزشی). حتما حتما عبارت کلیدی خود را جستجو کنید و ببینید اکثر نتایج به چه شکل هستند و چه کانسپتی دارند.

بریم بخونیم : چگونه تولید کننده محتوا شویم؟

گام هفتم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

نگارش بدنه محتوا

محتوایی که می‌نویسید حتما باید یک مسیر مشخص را طی کند، حتما هدفی برای خودتان در نظر بگیرید از یک نقطه‌ی مشخص شروع کنید و تا رسیدن به یک نقطه‌ی مشخص دیگر، ادامه دهید.

وقتی می‌گوییم تولید محتوا، ذهن‌ها مستقیما به سراغ این مرحله می‌روند و فقط نگارش محتوا را تولید محتوا می‌دانند، در صورتی که می‌بینید این چنین نیست. تا اینجا، ۶ گام را طی کردیم و تازه در گام هفتم به نگارش محتوا رسیدیم.

محتوایی که می‌نویسید چند بخش اصلی دارد، مقدمه، بدنه و نتیجه گیری. توصیه می‌کنیم ابتدا به سراغ نوشتن بخش اصلی و بدنه محتوا بروید و سپس نتیجه گیری و مقدمه را تکمیل کنید.

در این بخش هم تاکید ما بر نحوه نگارش بدنه‌ی محتواست.

محتوایی که می‌نویسید حتما باید یک مسیر مشخص را طی کند، حتما هدفی برای خودتان در نظر بگیرید از یک نقطه‌ی مشخص شروع کنید و تا رسیدن به یک نقطه‌ی مشخص دیگر، ادامه دهید.

سعی کنید در تمام بخش‌های محتوا، کاربر را به شکلی جذاب به خواندن ادامه مطلب مشتاق و ترغیب کنید، خسته کننده ننویسید، خودتان را به جای مخاطب بگذارید، سعی کنید احساسات او را درگیر کنید و با داستان سرایی توجهش را به مطلب نگه دارید.

در این بخش از محتوا، سعی کنید به قدر لازم از کلمات کلیدی اصلی و هم‌خانواده استفاده کنید، اما در این کار زیاده‌روی نکنید!

نکته‌ی مهم دیگر این است که دقت داشته باشید تا حد ممکن، اشتباه نگارشی و املایی نداشته باشید، شایسته نیست ارزش یک محتوای خوب را به خاطر چند کلمه‌ی اشتباه، پایمال کنید.

علاوه بر درست نویسی کلمات، درست نویسی جملات و عبارات نیز مهم است، نکته‌ای که باعث می‌شود یک محتوا اشتباه خوانده و فهمیده شود، عدم استفاده از علائم نگارشی است.

اگر در جای مناسب و درست، از علائم نگارشی استفاده نکنید محتوای شما ممکن است بد فهمیده شود. حتما جایگاه استفاده از هر علامت را یاد بگیرید و در جای درست و موقعیت مناسب از این علائم استفاده کنید.

گام هشتم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

نگارش مقدمه و نتیجه‌گیری

در این مرحله شما نگارش بدنه محتوا را انجام داده‌اید و کاملا می‌دانید محتوای شما شامل چه بخش‌هایی‌ست و چه مطالبی در آن گفته شده، اکنون می‌توانید با دست پر و خیال راحت، مقدمه را بنویسید.

سعی کنید مطالب مهم و کلیات مطلب را در مقدمه بیان کنید و سوالاتی که در متن پاسخ داده‌اید را در مقدمه ذکر نمایید. در ابتدای ورود کاربر به صفحه شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا نظر او را جلب کنید و مخاطب را وادار به ماندن و خواندن محتوا کنید، از این چند ثانیه (کمتر از ۵ ثانیه) نهایت استفاده را ببرید.

بریم بخونیم : پرسونا کسب و کار چیست ؟

راهنمای مقدمه نویسی جذاب، می‌توانید در این مورد به شما کمک کنید.

اما برویم سراغ نتیجه‌گیری، کاربری که تا اینجای مطلب همراه شما مانده‌است، بیشترین پتانسیل را دارد! او از مطلب شما خوشش آمده و بهترین زمان است که از او بخواهید با شما تعامل کند. می‌توانید در بخش انتهایی و نتیجه‌گیری، ابتدا متنی کوتاه در مورد محتوایتان بنویسید و سپس از مخاطب بخواهید نظر خود را بنویسد، در خبرنامه عضو شود و … .

تولید محتوا مثل مسابقه فوتبال می‌مونه!
اول باید آمادگی‌های لازم قبل از بازی رو داشته باشی، بعد خیلی خوب تمرین کنی، گرم کنی و رقبای خودت رو آنالیز کنی، حالا که همه چیز آماده شده، وقت شروع مسابقه است …

گام نهم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

بازبینی محتوا و انتخاب عناوین

لطفا و خواهشا این مرحله را فراموش نکنید!

هنگامی که محتوای خود را پس از نگارش، مجدد بررسی و بازبینی می‌کنید به راحتی متوجه مشکلاتی در آن می‌شود. مشکلاتی همچون استفاده نابجا از علائم نگارشی، اشتباه بودن جملات از نظر دستوری، اشتباهات نگارشی و … .

این کار شاید حدود ۱۰ دقیقه از شما وقت بگیرد، اما قطعا نتیجه را چندبرابر بهبود می‌بخشد.

سعی کنید با دقت جملات را بخوانید، آن‌ها را کوتاه‌تر و خواناتر کنید. پاراگراف‌ها را به درستی تقسیم بندی کنید و هرکاری که لازم است انجام دهید تا مخاطب از خواندن مطلب شما، خسته نشود.

پس از بازبینی متن و ویرایش نهایی، وقت آن رسیده تا عنوان و تیترهای جذابی بنویسید. نوشتن تیتر را به این مرحله یعنی مرحله‌ی بعد از نگارش موکول کردیم، زیرا پیش از نوشتن یک مطلب شما دید متفاوتی نسبت به آن دارید و کامل به مطالبی که خواهید نوشت تسلط ندارید.

اما حالا شما تسلط کامل دارید و می‌توانید یک عنوان کامل و جذاب برای محتوای خود انتخاب کنید. عنوان نویسی، مسئله‌ای گسترده است که در این مقاله جای نمی‌گیرد،

علاوه بر عنوان اصلی، تیترها و زیرتیترهای درون محتوا را نیز بررسی و ویرایش کنید. عنوان‌ها اولین مواردی هستند که کاربر می‌بیند و به آنها توجه می‌کند.

گام دهم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

انتخاب و ویرایش تصاویر

تصاویر هم از نظر کاربر و هم از نظر گوگل، مهم‌اند. حتما متناسب با طول محتوای خود، از چندین و چند تصویر جذاب و مرتبط استفاده کنید.

ترجیحا تصاویری استفاده کنید که کاربر چند لحظه روی آنها مکث کند و مدت زمان بیشتری در صفحه سایت شما بماند.

مسئله‌ی کپی رایت در کشور ما، آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، اما گوگل به آن توجه می‌کند. اکنون نمی‌توان گفت که یک سایت با کپی کردن تصاویر، جریمه می‌شود، اما بعید نیست در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاق بیافتد.

اگر تصاویر را از دیگر سایت‌ها کپی می‌کنید، بهتر است تا حدی آنها را تغییر دهید، حداقل رنگبندی را عوض کنید.

بهرحال نکته‌ای که در مورد تصاویر مهم است این است که تصاویر مورد استفاده در محتوا باید برای کاربر جذاب باشند.

بریم بخونیم : استراتژی چیست؟

تصاویری که استفاده می‌کنید، باید کیفیت خوبی داشته باشند و همچنین سایز آنها مناسب باشد و در وسیله الکترونیکی کاربر (موبایل، لپ‌تاپ یا تبلت) به خوبی نمایش داده شود.

علاوه بر این موارد، حجم تصویر نباید خیلی زیاد باشد، زیرا بالا بودن حجم تصویر، سرعت لود صفحه را پایین می‌آورد و این مسئله دردسر ساز خواهد بود. می‌توانید از تکنیک لیزی لود برای حل این مشکل استفاده کنید.

نکته‌ی دیگری که در مورد تصاویر باید رعایت کنید: حتما تگ آلت تصاویر را با عبارات مرتبط تکمیل کنید. هر تصویر یک تگ alt دارد که گوگل به وسیله این تگ متوجه مفهوم تصویر می‌شود. درضمن هنگامی که تصویر به هر دلیلی لود نشود، این تگ آلت به‌جای تصویر نمایش داده می‌شود.

گام یازدهم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

اضافه کردن لینک

پس از اتمام نگارش محتوا و انتخاب تصاویر آن، نوبت به این می‌رسد که چند لینک به محتوا اضافه کنید.

پس از اتمام نگارش محتوا و انتخاب تصاویر آن، نوبت به این می‌رسد که چند لینک به محتوا اضافه کنید. لینک‌هایی که به محتوا اضافه می‌کنید در کل ۲ نوع هستند: لینک داخلی و لینک خارجی.

لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که شما در یک صفحه از سایتتان به صفحه‌ای دیگر از سایتتان لینک ایجاد کنید.

لینک خارجی نیز بدین صورت است که شما در صفحه‌ای از سایتتان به صفحه‌ای از یک سایت دیگر لینک می‌دهید.

هردوی این لینک‌ها در سئوی محتوا موثر است. حتما در هر محتوا از سایتتان، به سایر محتواهای خود لینک دهید و ارتباطات داخلی زیادی بین محتواهایتان برقرار کنید.

اگر منابع معتبری مورد استفاده قرار داده‌اید نیز می‌توانید به آنها لینک خارجی ایجاد کنید.

نمی‌توان کمیت و تعداد مشخصی برای لینکهای یک محتوا در نظر گرفت، در مورد لینک داخلی لازم نیست خیلی خودتان را محدود کنید، هر از گاهی، هر زمان که لازم بود لینکی به دیگر صفحات سایت ایجاد کنید و نگران نباشید، لینک داخلی بسیار کارآمد و مفید است.

اما برای لینک خارجی بیشتر دقت کنید و به سایت‌هایی که معتبر نیستند، اسپم هستند و یا نمی‌شناسید، لینک ندهید.

گام دواردهم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

آموزش بارگذاری محتوا

امروزه سایت‌های بسیار زیادی از وردپرس استفاده می‌کنند، یعنی سایت را با وردپرس طراحی و مدیریت می‌کنند. بنابراین در اکثر موارد، از تولیدکنندگان محتوا انتظار می‌رود بتوانند محتواهای خود را در CMS (سیستم مدیریت محتوا) وردپرس بارگذاری کنند، بنابراین در این بخش، ما نحوه آپلود مطلب در سایت وردپرسی را به شما آموزش می‌دهیم.

پس از اینکه وارد سایت و پنل ادمین شدید، گزینه‌ای تحت عنوان “نوشته ها” یا “افزودن نوشته” در نوارابزار بالای صفحه و یا سایدبار، مشاهده خواهید کرد. بهرحال باید بر روی افزودن نوشته جدید کلیک کنید. سپس صفحه‌ای مشابه زیر خواهید دید:

بسته به پلاگین‌هایی که سایت استفاده می‌کند، این ویرایشگر ممکن است متفاوت باشد، اما به طور معمول چنین ویرایشگری در اختیار خواهید داشت چه در وردپرس چه در سایر سیستم‌ها.

بریم بخونیم : سئو کلاه سفید چیست؟

در قسمت “افزودن عنوان” عنوانی که برای محتوای خود انتخاب کرده‌اید را وارد کنید. این عنوان با تگ h1 در صفحه مقاله شما به کاربر نشان داده می‌شود. (h1 بزرگترین تگ برای تیترها و عناوین موجود در صفحه است، بهتر است از ۱ تگ h1 در هر صفحه استفاده کنید.)

متن محتوای خود را از فایل word کپی کنید و سپس در این ویرایشگر جایگذاری نمایید. به عنوان مثال ما گام ۱۰ و ۱۱ را در این ویرایشگر کپی می‌کنیم.

اکنون عناوین و تیترهای متن را می‌خواهیم مشخص کنیم، گام ۱۰ و ۱۱ هر دو تیتر هستند و می‌خواهیم آنها را از نوع h2 تعریف کنیم. ابتدا متن عنوان را انتخاب می‌کنیم و سپس از سربرگ “بند” یا “سرفصل”، تیتر۲ را انتخاب می‌کنیم؛ به تصویر زیر دقت کنید.

این کار را برای تمام تیترهای محتوا، تکرار کنید و بسته به نوع و اهمیت هر تیتر از تگ h1 تا h6 استفاده کنید.

اکنون، لینک‌های محتوا را مجدد بررسی کنید، اگر مایل هستید کاری کنید لینکها در یک تب جداگانه باز شوند. کافیست روی هر لینک کلیک کنید، ویرایش لینک را بزنید و گزینه بازکردن در زبانه جدید را فعال کنید، مانند تصویر زیر:

با زدن دکمه اینتر، در قسمت‌های موردنظر، می‌توانید به قدر کافی فاصله ایجاد کنید. مثلا بین ۲ پاراگراف.

با استفاده از گزینه‌های مختلف، مانند نرم افزار ورد می‌توانید لیست‌های عددی و موردی مختلفی ایجاد کنید، قسمتی از متن را پررنگ کنید (B)، نحوه چینش متن را تغییر دهید و امکاناتی از این قبیل…

اما برای اضافه کردن تصویر، هرمکانی که مایل هستید، کلیک کنید سپس گزینه “افزودن پرونده چندرسانه‌ای” یا “افزودن تصویر” را در منوی “گذاشتن” انتخاب کنید. سپس تصویری مشابه زیر نمایان می‌شود:

اکنون در بخش بارگذاری، می‌توانید فایل‌ها را از سیستم انتخاب کنید، در بخش کتابخانه هم می‌توانید به فایل‌هایی که پیش از این آپلود کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. عکس مدنظر را انتخاب کنید، در قسمت متن جایگزین یا تگ آلت، مختصری در مورد تصویر بنویسید و تایید کنید.

برای اضافه کردن ویدیو از سیستم خودتان نیز می‌توانید به همین روش عمل کنید، اما اگر می‌خواهید ویدیویی که در آپارات یا یوتیوب منتشر شده را بارگذاری کنید، سپس آدرس ویدیو را کپی کنید و در بخش زیر جایگذاری کنید.

گام سیزدهم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

سئوی محتوا و سایر تنظیمات

اکنون که محتوا را به طور کامل بارگذاری کردیدف زمان آن رسیده که سایر تنظیمات را انجام دهید. معمولا در سایدبار سمت چپ و یا راست صفحه، گزینه‌هایی تحت عنوان “دسته بندی” و “برچسب” وجود دارد.

دسته بندی یا کتگوری از قبل در سایت وارد شده است و شما باید آن دسته‌ای را که به محتوای شما مربوط است انتخاب کنید.

اما برای برچسب، بهتر است در حدود ۳ برچسب اضافه کنید، برچسب‌هایی که اضافه می‌کنید، مشابه نام دسته بندی نباشند و اندکی عمومی باشند.

به عنوان مثال اگر موضوع مقاله شما “ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی” است، دسته بندی “کسب و کار” را انتخاب کنید و برچسب “کسب و کار اینترنتی” را وارد کنید. در همین حال، انتخاب “ایده کسب و کار اینترنتی” برای برچسب، اشتباه است.

بریم بخونیم : محتوای همیشه سبز چیست؟

تصویر شاخص، یا همان تصویر اصلی محتوا نیز در این بخش مشخص می‌شود. گزینه‌ای تحت عنوان “تصویر شاخص” یا “تصویر اصلی” در سایدبار مشاهده می‌کنید، با کلیک کردن بر روی این گزینه می‌توانید تصویر مدنظر خود را بارگذاری و انتخاب کنید.

برای تنظیم پلاگین سئو نیز اگر به پایین صفحه بروید، تنظیمات را خواهید دید. معمولا سایت‌های وردپرسی از پلاگین یواست سئو یا رنک مث استفاده می‌کنند. این پلاگین‌ها -تقریبا مشابه هستند و نیاز نیست نگران باشید. در ادامه پلاگین یواست سئو را آموزش می‌دهیم.

در بخش کلیدواژه کانونی، همان عبارت کلیدی اصلی را باید وارد کنید. سپس کمی پایین‌تر، می‌توانید پیش‌نمایشی از محتوای خود در گوگل ببینید.

“عنوان سئو” یا “عنوان متا”، همان عنوان مقاله شما در نتایج جستجوست، این عنوان با تگ h1 تفاوت دارد. تگ h1 به کاربران صفحه نمایش داده می‌شود و عنوان به تمام کاربرانی که سایت شما را در گوگل می‌بینند.

“عنوان” یا همان title از نظر سئو مهم است و بهتر است از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید و چه بهتر که این کلمه کلیدی در ابتدای عنوان آورده شود. بهرحال این عنوان را می‌توانید در بخش ویرایش اسنیپت در پلاگین یواست سئو ویرایش کنید و یا مشابه تصویری که نشان دادیم، به آن دسترسی خواهید داشت.

“نامک” یا slug، آدرس صفحه است، بهتر است در آدرس صفحه نیز از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید، خواه به زبان فارسی، خواه انگلیسی. سعی کنید آدرس کوتاه باشد و به طور کامل صحیح. اگر آدرس طولانی باشد، قسمتی از آن حذف می‌شود.

“توضیح متا” یا متا دیسکریپشن، همان متن کوتاهی‌ست که در نتایج جستجو، دقیقا زیر عنوان مطلب نشان داده می‌شود. در متا دیسکریپشن، توضیح کوتاهی در مورد مقاله بنویسید و سعی کنید از کلمه کلیدی استفاده کنید، همچنین باید جذاب بنویسید. این متن باید کاربر را ترغیب کند که بین تمام نتایج جستجو، سایت شما را برای بازدید انتخاب کند.

می‌توانید در ادامه نیز چند مترادف برای کلمه کلیدی اصلی وارد کنید. همچنین این پلاگین‌ها، ایرادات محتوای شما را نمایش می‌دهند که با خواندن هر ایراد و رفع آن می‌توانید امتیاز سئوی محتوا را بهبود ببخشید.

این پلاگین‌ها فقط در جهت کمک به شما هستند و گوگل کلمات کلیدی آنها و رنگ چراغ آنها را نمی‌بیند! اگر شما به قدر کافی خوب باشید، حتما در نتایج جستجو جایگاه خوبی کسب خواهید کرد.

گام چهاردهم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

انتشار محتوا

در همان سایدبار کنار محتوا، می‌توانید نام نویسنده را انتخاب کنید و تاریخ انتشار را تعیین کنید.

اما پیش از انتشار حتما نسخه پیش نمایش محتوا را ببینید، با اینکار می‌توانید اطمینان حاصل کنید که همه چیز درست و منطقی پیش رفته است.

گزینه پیش نمایش را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. سپس باز کردن در زبانه جدید را بزنید.

اکنون برای انتشار محتوا، می‌توانید زمان مشخص کنید. تاریخ انتشار محتوا و زمان آن، قابل تنظیم هستند، به عنوان مثال اگر بر روی عبارت بی درنگ کلیک کنیم، تصویری مشابه زیر نمایان می‌شود و می‌توانیم تنظیم کنیم که در تاریخی دیگر محتوا به صورت خودکار در سایت منتشر شود.

بریم بخونیم : بازاریابی محتوایی چیست ؟

بعد از تنظیم تاریخ بر روی “انتشار” یا “زمان بندی” کلیک کنید. اگر تغییری در زمان انتشار ایجاد نکنیم، محتوا همان لحظه منتشر می‌شود.

تبریک می‌گوییم، شما اولین محتوای خود را منتشر کردید، اما هنوز کار ما تمام نشده است!

اگر می‌خواهید محتوای شما زودتر ایندکس شود (یعنی توسط گوگل شناخته شود و در نتایج جستجو ظاهر شود)، باید آدرس آن را به سرچ کنسول بدهید. البته برای این مورد، باید دسترسی‌های لازم را داشته باشید.

وارد سرچ کنسول شوید و در باکس بالای صفحه، آدرس محتوای جدید را وارد کنید. سپس درخواست index خود را ثبت کنید. معمولا اینکار باعث می‌شود محتوای شما حدود ۵ دقیقه بعد، ایندکس شود. اما احتمالا همچنان رتبه‌ای در نتایج جستجو نخواهید داشت، برای این مورد باید صبور باشید…

تولید محتوا مثل مسابقه فوتبال می‌مونه!
اول باید آمادگی‌های لازم قبل از بازی رو داشته باشی، بعد خیلی خوب تمرین کنی، گرم کنی و رقبای خودت رو آنالیز کنی، حالا که همه چیز آماده شده، وقت شروع مسابقه است …

گام پانزدهم چگونه تولید محتوا کنیم ؟

بازنشر محتوا

پس از اینکه محتوای شما منتشر شد، بهتر است آن را بازنشر دهید. می‌توانید این مرحله را انجام ندهید! اما توصیه می‌کنیم از سوشال مدیا و شبکه‌های اجتماعی خود برای این مورد استفاده کنید.

اگر کاربران از شبکه‌های اجتماعی مختلف، بر روی لینک محتوای شما کلیک کنند و آن را بخوانند، گوگل متوجه می‌شود که محتوای شما اهمیت دارد و رتبه بهتری به آن می‌دهد. می‌توانید لینک محتوای خود را در تلگرام، اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و … منتشر کنید و از بازخورد دیگران استفاده ببرید.

راهکار های مهم در چگونه تولید محتوا کنیم ؟

خوانده شدن کامل محتوا توسط مخاطب علاوه بر اینکه نشان دهنده رضایت مخاطب از محتوای تولید شده است، باعث افزایش زمان حضور کاربران در سایت شما می شود که تاثیر مثبتی بر روی سئوی سایت خواهد داشت.با استفاده از فوت و فن ها و راهکارهایی می توانید در تولید محتوا موفق تر باشید:

  • به مطالعه مطالب در سایت های موفق مختلف ادامه دهید.همیشه به دنبال پیدا کردن مطالب مفید و جذاب باشید. لینک مطالب را در جایی به همراه موضوع آن ذخیره کنید.
  • چند نویسنده که در تولید محتوا در صنعت شما قوی هستند و سبک نوشتاری جذاب دارند را شناسایی کنید و نوشته های آنها را دنبال کنید. مطالعه هر چه بیشتر نوشته های قوی ، شما را در تولید محتوای جذاب تقویت می کند.

چگونه یک نویسنده محتوا شویم؟

این سوالی است که خیلی ها آن را مطرح می کنند. شاید باورتان نشود اما برای شروع نویسندگی محتوا تنها به یک لپ تاپ نیاز دارید. شما در همه جا می توانید اقدام به نویسندگی کنید. حتی در مسافرت!
خیلی از نویسندگان محتوا گردشگرانی هستند که برای امرار معاش خود و خرج سفر خود این شغل را انتخاب کرده اند. درآمد تولید محتوا به گونه ای است که خیلی ها را پولدار کرده است. تنها باید کمی به خود ایمان داشته باشید و کمی باجسارت باشید. اولین گام برای شروع نویسندگی محتوا یادگیری وب‌گردی است.

بریم بخونیم : استراتژی تولید محتوا چیست ؟

مهارت در سرچ کردن موضوع برای چگونه تولید محتوا کنیم ؟

یک نویسنده محتوا باید از هیچ چیز به همه چیز برسد. فرض کنید مشتری به شما موضوعی تحت عنوان “ترک اعتیاد” داده است. مسلما شما هیچ چیز درباره ترک اعتیاد نمی دانید. پس لازم نیست استرس بگیرید و از خودتان متنفر شوید. خیلی از نویسندگان دیگر یا بهتر است بگوییم ۹۹ درصد از آنها مثل شما از خیلی مسائل، چیزی نمی دانند.
برای این کار خیلی راحت اینترنت را روشن کنید و عنوان “ترک اعتیاد” را سرچ کنید. خواهید دید که هزاران سایت درباره این موضوع مطلب منتشر کرده اند. برای شروع ۵ الی ۷ سایت را باز کنید. مطالب هر یک را تک تک بخوانید. اکنون یک سری اطلاعات دستگیر شما شده است. اکنون وقت آن رسیده تا مطلب خود را طبقه بندی کنید.

طبقه بندی کردن عناوین برای چگونه تولید محتوا کنیم ؟

حال باید اطلاعاتی که کسب کرده‌اید را روی کاغذ بیاورید. شما می توانید تمام اطلاعات را با زبان خود بنویسید و هم می توانید از روش بازنویسی استفاده کنید. بهترین کار تلفیق کردن این دو روش است. برای طبقه بندی کردن موضوع خود نیز مراحل زیر را طی کنید:

  • نوشتن مقدمه
  • تعریف اعتیاد
  • تعریف عوارض اعتیاد
  • اشاره به روش های ترک اعتیاد
  • نوشتن نکاتی درباره کمپ های ترک اعتیاد
  • نتیجه گیری و پایان بندی

اگر مراحل فوق را طی کنید به یک مطلب مفید دست پیدا خواهید کرد.

منابع محتوای خود را با دقت انتخاب کنید

مطالب شما باید اعتبار کافی را داشته باشند. حتما سایت هایی را که انتخاب می کنید را اعتبارسنجی کنید. خیلی از سایت ها تحت عنوان سایت “زرد” مطرح هستند. حتی المقدور از سایت های زرد مطلب تهیه نکنید. زیرا این سایت ها تنها برای بالا آوردن مطالب خود و تبلیغات مطلب منتشر می کنند.
آنها هرگز به کیفیت مطالب خود اهمیت نمی دهند. تنها هدف آنها ماندن در صفحات نخست نتایج گوگل است. بهترین منابع سایت های دانشگاهی، سایت های خارجی، مقالات تایید شده و کتاب ها هستند.

محتوایی جذاب بنویسید برای چگونه تولید محتوا کنیم ؟

هیچ گاه تمام اطلاعات خود را در همان پاراگراف های اول ننویسید. مخاطب را به خواندن ادامه مطلب ترغیب کنید. از نوشتن حشو و اضافه گویی پرهیز کنید. خواننده خیلی به شما وقت عرض اندام نمی دهد. او آمده تا به جواب سوال خود برسد.
پس با مقدمه چینی کوتاه خیلی زود به اصل مطلب بپردازید. خیلی درست و جذاب عنوان بندی کنید. مخاطبان اهمیت زیادی به عنوان بندی می دهند.

به پرسونای مخاطب توجه کنید

مخاطبان خود را بشناسید. اگر در حال نوشتن مطلب ورزشی هستید، باید بدانید که مخاطبان شما جوانان، نوجوانان و علاقمندان به ورزش هستند. پس باید خیلی روان، ساده، جذاب و عامیانه مطلب خود را بنویسید. هرگز در کلام خود از واژه های ثقیل استفاده نکنید.
لحن نوشته خود را همان ابتدای مطلب باید مشخص کنید. بهترین لحن، لحن نیمه رسمی است. لحنی که نه خیلی خشک و رسمی باشد و نه خیلی شل و عامیانه. مطلب باید در شان یک سایت اینترنتی باشد و به مخاطب خود احترام بگذارد.

بریم بخونیم : سئو کلاه سفید چیست؟

در مطلبتان زیاد سوال نپرسید

خیلی از سایت ها سوال را با سوال جواب می دهند. هنگامی که یک مخاطب سرچ می کند که علائم کرونا چه چیزهایی هستند؛ نباید مدام در مطلب خود سوال هایی از قبیل:

  • آیا می دانید کرونا چیست؟
  • آیا تا به حال به علائم کرونا فکر کرده اید؟
  • آیا می دانید که کرونا چند میلیون شغل را مختل کرده؟

و … مطرح کنیم.

مطمئنا اگر مخاطب پاسخ این سوال ها را می دانست، هرگز به سایت شما مراجعه نمی کرد. پس به جای تولید کلمه بهتر است تولید علم کنید. خیلی ساده لیستی از علائم کرونا را تهیه و منتشر کنید. راه های درمان کرونا و اقدامات پیشگیرانه را به صورت لیست بنویسید.
مخاطبان عاشق مطالبی هستند که به صورت لیست بیان شده باشند. این امر خیلی زود مفهوم مطالب را به مخاطبان القا می کند.

در تولید محتوا مخاطب را خسته نکنید

خیلی از سایت ها داستان رستم تعریف می کنند. وبلاگ نویسی با رمان نوشتن زمین تا آسمان فرق می کند. فراموش نکنید که مخاطبان اینترنتی تنها چندین دقیقه در سطح وب می چرخند. آمار نشان داده است که هدف ۹۰ درصد افرادی که به گوگل مراجعه می کنند تنها دریافت پاسخ سوالات خود، تماشای فیلم، خواندن اخبار و خرید است.
تنها ۱۰ درصد از روی بیکاری و سرگرمی به گوگل مراجعه کرده اند که آنها نیز ممکن است تبدیل به کاربران همیشگی یک سایت شوند. در واقع این هنر سایت ها است که چنین مخاطبانی را جذب خود کنند.
تنها راه این کار نیز انتشار مطالب جذاب است.

برای تولید محتوا همیشه مطالعه داشته باشید

شغل تولید محتوا مانند یک اقیانوس بی کران می ماند. شما به عنوان نویسنده باید همیشه ذهن خلاقی داشته باشید. برای این کار باید همیشه مطالعه کنید. بهترین کار این است که در سایت های تولید محتوا اقدام به مطالعه کنید. این گونه با نحوه نوشتن مطالب و لحن های مختلف اشنا می شوید.

تمام مطالبی را که در سطح وب می خوانید توسط نویسندگانی چون شما منتشر شده اند. آنها نیز در ابتدا مثل شما افرادی آماتور بوده اند. اما به تلاش و پشت کار به جایی رسیده اند که مطالبشان در سایت های معروف بارگزاری می شود.

برای تولید محتوای عالی استراحت کافی داشته باشید

یک نویسنده نیاز به استراحت دارد. به یاد داشته باشید که ابزار شما برای نوشتن ذهن و مغز شماست. زمانی که به ذهن خود استراحت ندهید خیلی زود خسته شده و درجا می زنید. اگر قصد دارید روزانه چندین ساعت به نویسندگی مشغول باشید، لازم است حداقل یک سوم این زمان را استراحت کنید.

بریم بخونیم : شکاف محتوا چیست ؟

برای موفقیت در تولید محتوا شجاع باشید

نوشتن ترس دارد! خیلی ها به نوشته های خود اعتقادی ندارند و مدام از خود ایراد می گیرند. تا زمانی که جسارت به خرج ندهید، هرگز نویسنده نمی شوید. نویسندگی نیاز به اعتماد به نفس دارد. البته نه اعتماد به نفس کاذب!
زمانی که به منابع خود اطمینان داشته باشید دیگر خیالتان از صحت موضوعات خود راحت است. تنها کاری که باقی می ماند نوشتن است. خیلی با آرامش مطالب خود را بنویسید و از صحت آن ها اطمینان داشته باشید. مطمئن باشید ظرف چند ماه به یک نویسنده قهار تبدیل خواهید شد.

به علائم نگارشی توجه داشته باشید

توجه به نکات دستور زبان یکی از ارکان نویسندگی است. یک نویسنده باید مسلط به ادبیات فارسی و قواعد آن باشد. در غیر این صورت هرگز نمی تواند یک نویسنده خوب شود. مخاطبان لحن قلم نویسنده را درک می کنند. اگر نویسنده نتواند فعل ها را به درستی در کنار هم قرار دهد آنگاه مخاطب از نوشته او خسته خواهد شد.
بررسی ها نشان داده است که نحوه نوشتن روی مخاطب تاثیر می گذارد مخاطب حتی اگر سواد درست و حسابی هم نداشته باشد باز هم به شیوایی قلم پی خواهد برد.

هماهنگ کردن پاراگراف های متن با هم

سعی کنید از این ستون به آن ستون نپرید. ابتدا یک روند اصولی برای مطلب خود در نظر بگیرید، سپس پاراگراف ها را ایجاد کنید.
مثلا در نوشته های ورزشی عنوان اصلی حرف اول را می زند. همان ابتدا یک عنوان جنجالی برای متن خود انتخاب کنید. به فرض اگر می خواهید به یک صحنه مشکوک پنالتی بپردازید، ابتدا یک عنوان چالشی برای نوشته خود انتخاب کنید.
سپس درباره بازی صحبت کنید:

  • بازی در چه روزی برگزار شد
  • بازی بین چه تیم هایی برگزار شد
  • تیم داوری را معرفی کنید
  • جایگاه هر کدام از تیم ها را در جدول بیان کنید
  • نتیجه بازی را نیز بیان کنید

اکنون وقت آن رسیده تا به نظرات کارشناسان داوری بپردازید. نظرات هر کارشناس را خیلی مرتب و به ترتیب بنویسید.

در انتها نیز با یک سری جملات چالشی و جذاب مطلب خود را به پایان برسانید. بهتر است مخاطبان را به نظرسنجی دعوت کنید. به طوری که حتما نظر آنها را در خصوص صحنه پنالتی جویا شوید.

انجام تمرینات برای کسب مهارت برای چگونه تولید محتوا کنیم ؟

اکنون که با یک سری نکات در خصوص نویسندگی آشنا شدید در چگونه تولید محتوا کنیم ؟ بد نیست مهارت هایی را برای حرفه ای شدن بیاموزید.

  • برای دوستان خود نامه بنویسید

یکی از روش های قدیمی برای یادگیری نویسندگی نوشتن نامه است. نوشتن نامه برای آشنایان هیچ خجالتی ندارد. از این رو شما خیلی راحت می توانید از نقص های خود مطلع شوید.
سعی کنید تیتر نامه خود را انتقاد از یک موضوع در نظر بگیرید. معمولا موضوعات انتقادی کمک زیادی به کسب مهارت در نویسندگی می کنند.

  • مطالب خود را با نوشته های قبلی خود مقایسه کنید

یکی از بهترین کارها برای عیب یابی، مقایسه مطال خود با مطالب قبلی است. انسان هر چه به جلو پیش می رود پیشرفت می کند. به گونه ای که خودش پی به اشتباهات قبلی خود می برد.
فراموش نکنید که مطالب قبلی خود را با دقت بخوانید. حتی می توانید آنها را ویرایش کنید. ویرایش کردن نوشته های قبلی خود می تواند تاثیر به سزایی در پیشرفت شما داشته باشد.

  • یک سری جملات آماده یاد بگیرید

بهتر است همیشه یک سری جملات و کلمات از پیش نگاشته شده در ذهن خود داشته باشید. این جملات می توانند ذهن شما را برای پیش بردن ادامه مطلب باز کنند.
معمولا نویسنده ها دچار قفل مغزی می شوند. یعنی در مواقعی ذهنشان آن ها را در نوشتن یاری نمی کند. برای این کار با تکیه بر دانش قبلی و کلمات از پیش تعیین شده می توانند ادامه مطلب را بنویسند.

  • استفاده از دیالوگ های فیلم و رمان ها

بسیاری از فیلم ها دارای دیالوگ های جذاب و ماندگار هستند. بهتر است برای خود سبک نوشتن تعیین کنید. هر نویسنده ای صاحب سبک است. شک نکنید آن ها نیز از همین روش ها برای بالا بردن مهارت های خود استفاده کرده اند.
رمان ها و کتاب های آموزشی نیز بهترین مرجع برای یادگیری هستند. شما در کتاب های مختلف می توانید سبک های نویسندگی گوناگون را مشاهده کنید. به شرطی که بتوانید از این نوشته ها در مطالب خود استفاده کنید.

  • همیشه به روز باشید

سعی کنید با اتفاقات روزمره انس بگیرید. همیشه تیکه کلام های جدیدی بین مردم رواج پیدا می کند که شما نیز می توانید از آن برای نوشته های خود استفاده کنید.
فرامشو نکنید که این تیکه کلام ها باید تغییر پیدا کنند و به صورت نوشتار در بیایند. البته هر تیکه کلامی باید در جای مخصوص خود مورد استفاده قرار بگیرد. هیچگاه در مطالب رسمی از این واژه ها استفاده نکنید.

مقاله سرگرمی کسب درآمد پول متن تولید محتوا