تغییر و بازیابی رمز عبور در جنگو

10-مرداد-1402 / خواندن 2 دقیقه

سلام خدمت همه دوستای خوبم 

داخل این آموزش به تغییر رمز عبور(change password) و فراموشی رمز عبور همون ریست کردن رمز عبور(reset password) داخل جنگو می پردازیم .

البته جنگو ویو های درونی خودش را برای این موضوع داره حتی تمپلیت های آماده پنل ادمین هم در دسترس ما هستن اما ما داخل پروژه احتیاج داریم با قالب شخصی سازی شده خودمان این قابلیت ها را در دسترس کاربر قرار دهیم که موضوع اصلی این ویدئو هم همین هست .

چهار تمپلیت برای فراموشی رمز عبور و یک تمپلیت هم برای تغییر رمز عبور نیاز داریم 

از ویو های خود جنگو استفاده می کنیم (از اونها ارث بری می کنیم ) و ویو های خودمان را می نویسیم و به تمپلیت ها متصل می کنیم ، در نهایت با استفاده از فرم ها می تونیم انواع اعتبار سنجی ها را هم روی رمز های عبور دریافتی انجام دهیم .

درضمن اگر مدل user ما بر اساس email باشه ، می تونیم فرایند ریست رمز عبور را به ایمیل کاربر به صورت لینک برای اعتبار سنجی بهتر و بیشتر ارسال کنیم.

امیدوارم از دیدن این آموزش لذت ببرید ، لینک آموزش:

https://tiphub.net/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%B9%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%88/

لینک پروژه :

https://github.com/YasinSamooei/Movie_subscription_site

پروژه دارای بخش های مختلف و کاربردی هست و روز به روز تکمیل میشه ، قسمت های چالش برانگیز به عنوان آموزش داخل وبسایت تیپ هاب قرار می گیرن.

 

django پایتون جنگو programming برنامه نویسی