جمع‌آوری دیتاست با شبیه‌سازی اختلال‌های شبکه در بازی‌ها

22-خرداد-1403 / خواندن 2 دقیقه

هدف پروژه: هدف این پروژه، جمع‌آوری یک دیتاست جامع از تاثیرات اختلال‌های شبکه بر تجربه کاربران در بازی‌های آنلاین است. این دیتاست به محققان و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بهبودهای لازم را در شبکه و بازی‌ها ایجاد کنند.

سناریوی پروژه: در این پروژه، انواع مختلفی از اختلال‌های شبکه (مانند تأخیر، نوسانات پهنای باند، قطع و وصل شدن ارتباط) بر روی بازی‌های آنلاین پیاده‌سازی شده‌اند. کاربران با شرکت در این بازی‌ها، این اختلال‌ها را تجربه کرده و داده‌های مورد نیاز را برای ما فراهم می‌کنند.

مراحل پروژه:

  1. شبیه‌سازی اختلال‌های شبکه: ابتدا اختلال‌های مختلف شبکه توسط تیم فنی شبیه‌سازی و به بازی‌ها اضافه می‌شوند.
  2. تست و ارزیابی بازی‌ها: بازی‌های تحت تاثیر این اختلال‌ها توسط کاربران تست می‌شوند.
  3. جمع‌آوری داده‌ها: داده‌های مربوط به تجربه کاربران در مواجهه با هر نوع اختلال جمع‌آوری و ذخیره می‌شود.
  4. تحلیل داده‌ها: داده‌های جمع‌آوری شده مورد تحلیل قرار می‌گیرند تا تاثیرات اختلال‌های مختلف بر تجربه کاربری مشخص شود.

نتایج مورد انتظار:

  • شناسایی نقاط ضعف و مشکلات شبکه در بازی‌های آنلاین.
  • فراهم آوردن داده‌های ارزشمند برای بهبود تجربه کاربران.
  • ارائه راهکارهایی برای کاهش تاثیرات منفی اختلال‌های شبکه.

مشارکت کاربران: کاربران نقش حیاتی در این پروژه دارند، زیرا با تجربه واقعی اختلال‌ها و ارائه بازخورد، داده‌های ارزشمندی را فراهم می‌کنند که اساس تحلیل‌های بعدی خواهد بود.
آدرس وب اپلیکیشن: بزودی آدرس وب اپلیکیشن بعد از بررسی تست‌های فنی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دانشگاه اصفهان فلسک شبکه نوسانات شبکه بازی آنلاین اختلالات شبکه اختلال شبکه موتور webgl بازی