در باب تدریس زبان وبیگاری هایش

20-دی-1402 / خواندن 5 دقیقه


 

 

ایده تدریس زبان در من در تابستان اتفاق افتاد.باخودم گفتم منی که این همه زبان خوندم حداقل یک جا استفاده اش کنم. هم برای خودم مرور میشه هم کسب درامدی میکنم.برای تدریس زبان باید مدرک TTC داشته باشید.

مدرکTTC رو موسسات مختلفی میدن.اعتبار این مدارک باهم یکسان نیست.

برخی تو یک هفته به شما TTC میدن برخی تو 3 ماه. برخی موسسه هرمدرک TTCرو قبول نداره.

مثلا سفیر فقط مدرک TTC خودش رو قبول داره.

من یک سرچ کلی درباره موسسه ها واعتبار مدرکشون کردم وموسسه سفیر رو برای گذروندن دوره انتخاب کردم.

سفیر چند تا خوبی داره. یکی اعتبار مدرک TTC هستش که خیلی دیگه از موسسه ها قبولش دارن. منظم بودن موسسه واینکه همه چیزشون طبق چهارچوبه. برنامه کلاس ها امتحانات اینکه برات یک دونه ادوایزر میگذارن تا اگه سوالی در حوزه تدریس داشتی ازش بپرسی. اخلاق درجه یک معلم هاش ومدیر موسسه و...

در عین حال کار کردن کنار تدریس برای من به شخصه کار بسیار سختی بود. به خصوص که زبان و رشته حقوق دو حوزه متفاوت بودن. من تقریبا به هیچ کدوم از کارهام نمیرسدم. به خصوص وقتی تجربه اولت در تدریس باشه آماده کردن لسن پلن برای بچه ها کار بسیار وقت گیریه. جدای از اینکه فهماندن مطالب به زبان آموز های استارتر خودش یک هفت خوانیه.

تقریبا کسایی به تدریس زبان مشغول بودن،دانشگاه رو به یک ورشون گرفتن. یا با استاد آسون گیر بر میدارن یا کلا نمیخونن ودرکل خودشون وقف تدریس کردن.

70 درصد مطالب که در دوره تدریس TTC گذروندم به دردم نخورد. دقیقا مثل دانشگاه که بیشتر مطالبی که میخونیم فقط مطالب تئوری صرفه وبه هیچ دردی نمیخوره. چیزی که برای موسسه های زبان مهمه تدریس شما در دمو هستش. سفیر قبل شروع کلاس TTCخودتون یک آزمون کتبی آنلاین ازتون میگیره درصورت قبولی باهاتون یک تماس تصویری شفایی ازتون میگیره وازتون میپرسه که چرا میخواین معلم بشید وچند تا سوال تعیین سطح طوری ازتون میگیره. بعدش وارد دوره میشید. وحجم عظیمی از مطالب به دردنخور رو باید در کلاس TTCبگذرونید. مطالبی که مدرس میتونه تو نیم ساعت به شما بگه ولی اون رو تو 2 ساعت کش میده. یک سری تکلیف وآزمون بعد هر جلسه هست که اونا صوریه و انجام دادنش با ندانش چندان فرقی نمیکنه. بعد ازاون موسسه 3تا تی پی ازتون میگیره. (تی پی ینی یک مبحثی رو بهتون میدن باید تدریس کنین تا تدریس شما مورد نقد وبرسی قرار بگیره) اخر سر هم باید دمو بدین(که نمونه تدریس نهایی شمااست وبراساس اون تصمیم میگرن که شما رو به عنوان مدرس جذب کنن یانه.)

یک نکته جالب توجه دیگه اینه که موسسه به من میگفت شما بعد از 7 جلسه به زبان آموز های استارتر دیگه کم کم باید باهاشون انگلیسی حرف بزنی(90 درصد کلاست باید انگلیسی باشه!) این در حالی بود که این زبان آموز واقعا بعد 7 جلسه زبانش به حدی نمیرسید که بخوام باهاش انگلیسی حرف بزنم.

در مجموع تدریس زبان برای تجربه مورد بدی نیست.(تدریس زبان حداقل یک چیز رو به من فهموند. این هم اینکه من مرد تدریس نیستم.) اما در مقایسه بازحمتی که میکشی پول انچنانی نمیگیری. (همون پولی که در یک ماه بهت میدن رو شما میتونی در یک هفته تو اسنپ در بیاری)مگر اینکه بتونه به واسطه تدریس وگذر زمان شاگردخصوصی بگیری.


...






 

تدریس زبان مدرک ttc تجربیات تدریس زبان