25 انیمه برتر ژانر دبیرستانی چه آثاری هستند؟

3-آبان-1402 / خواندن 25 دقیقه

داستان‌های کلاس درس و مدرسه

خرید پکیج DVD کلکسیونی و اورجینال حمله به تایتان Attack on Titan:(کلیک کنید)

https://www.zphonar.com/product/attack-on-titan-original-dvd-collection/

سوال ما این است که کدام انیمه‌ها در ژانر دبیرستانی بهترین هستند؟ دنیای انیمه پر است از سریال‌هایی که زندگی شخصیت‌هایشان در دبیرستان جریان دارد، اما در میان آن‌ها تعدادی برجسته‌تر هستند و اثر بزرگ‌تری داشته‌اند. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به 25 انیمه برتر در ژانر دبیرستانی؛ اگر از طرفداران این سبک هستید و دوست دارید با موردهای بیشتری آشنا شوید و وقت خود را به آن اختصاص دهید، به جای درستی آمده‌اید.

25. The Disastrous Life of Saiki K

انیمه

سال پخش2016 – 2018
امتیاز IMDB8.3
 146

کوزو سایکی یکی از قوی‌ترین شخصیت‌هایی است که در ژانر دبیرستانی خواهید دید، اما او با وجود قدرت ذهنی خارق‌العاده‌اش در انطباق یافتن با زندگی مدرسه‌ای مشکل دارد. سایکی قدرت ذهنی‌اش را صرف صحبت با ارواح و کمک به گربه‌ها می‌کند و همچنین سعی می‌کند که در مدرسه دوام بیاورد! او مشخصاً از آن دسته قهرمانانی نیست که برود و دنیا را به جای بهتری تبدیل کند یا در مقابل جنایات بایستد.

بطور کلی انیمه The Disastrous Life of Saiki K، یک انیمه کمدی با محتوای استهزا آمیز و میزان مسخرگی خیلی شدید می‌باشد. البته این انیمه مطمئناً می‌توان سرگرم کننده باشد.

24. Horimiya

انیمه

سال پخش2021
امتیاز IMDB8.1
تعداد قسمت13

انیمه Horimiya انیمه‌ای در سبک دبیرستانی است که المان‌های عاشقانه هم در آن پیاده شده‌اند. این انیمه یکی از بهترین‌ها در شخصیت‌پردازی و پر و بال دادن به آن‌ها محسوب می‌شود؛ در آن اکثر شخصیت‌ها وارد رابطه می‌شوند و این روابط یکی یکی با ظرافت پرداخته می‌شوند. موضوع اصلی انیمه، نشان دادنِ قانون جذب، با وجود تمام تفاوت‌ها و تضادها در انسان‌ها است و به شکلی چنان تازه ارائه می‌شود که ابداً تکراری به نظر نمی‌رسد.

یک اتفاق تصادفی منجر به آشنایی هوری، دختر محبوب مدرسه، با میامورا، پسری آرام و درونگرا می‌شود؛ این رابطه یکجور آغاز برای Horimiya به حساب می‌آید و ما را به دل اثری طوفانی با المان‌های مدرسه‌ای و عاشقانه می‌برد. داستان این انیمه شدیداً دلگرم کننده و پر شور است که سبب می‌شود بینندگان تا لحظه آخر به تماشای آن بپردازند.

23. Magical Sempai

انیمه

سال پخش2019
امتیاز IMDB6.2
تعداد قسمت12

انیمه Magical Sempai، یک انیمه شدیداً دوست داشتنی است که هر قسمتِ کوتاه آن پر از شیطنت‌های جادویی و بامزه می‌باشد. تمامی 12 قسمت انیمه پیرامون شخصیتی بدون نام است که در تلاش است کلابِ جادویی خود را در مدرسه راه بیندازد. یکی از کسانی که در گروه او استخدام می‌شود، با وجود استعدادی که در جادوگری نشان می‌دهد، ترس نامعقول و عجیبی از صحنه نمایش دارد که باعث می‌شود اکثر تردستی‌هایش خراب بشوند.

با وجود موانع و مشکلاتی که در مسیرِ بوجود می‌آید، او نهایتاً یاد می‌گیرد که با ترس‌هایش روبرو شود و به بهبود مهارت‌های خود بپردازد؛ ما با انیمه Magical Sempai، در سفری جادویی او را در این مسیر همراهی خواهیم کرد.

22. Komi Can’t Communicate

انیمه

سال پخش2022 – 2021
امتیاز IMDB7.8
تعداد قسمت24

یکی از انیمه‌های بسیار محبوب در پلتفرم نت‌فلیکس Komi Can’t Communicate نام دارد. داستان آن پیرامون شخصی به نام کومی است که توانایی برقراری رابطه با دیگران ندارد و از اضطراب اجتماعی رنج می‌برد. همکلاسی‌های او متوجه این خصلت کومی نمی‌شوند و در این میان تنها هیتوهیتو تادانو است که متوجه اضطراب‌های کومی می‌شود. او با کومی آشنا می‌شود و حتی به او قول می‌دهد که کمکش خواهد کرد تا حداقل 100 دوست پیدا کند! این چنین رابطه عاشقانه این دو، آرام آرام پر و بال داده می‌شود. داینامیک رابطه آن‌ها بسیار خوش ساخت است و جستجوی آن‌ها در دبیرستان واقعاً جالب و دوست‌داشتنی می‌باشد.

هنوز فصل سوم Komi Can’t Communicate تأیید نشده است، با این وجود کارگردان اصلی اعلام کرده که عاشق این انیمه است و با کمال میل ادامه آن را خواهد ساخت.

21. ReLIFE

انیمه

سال پخش2018 – 2016
امتیاز IMDB7.8
تعداد قسمت17

انیمه ReLIFE، سوال مشخصی مطرح می‌کند و در طول داستان خود به دنبال جوابش می‌رود: «اگر دوباره می‌توانستید به سال‌های گذشته‌ی زندگی خود برگردید، دقیقاً چه چیزهایی را تغییر می‌دادید؟»

داستان این انیمه از آنجایی آغاز می‌شود که آراتا کایزاکی در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بزرگسالی است و به دنبال یک شغل خوب می‌گردد. با این حال، شخصیتی اسرارآمیز که در حال انجام یک آزمایش است، به او پیشنهاد می‌کند با خوردن یک قرص ده سال جوان‌تر بشود و آراتا، بدون درنگ آن را قبول می‌کند.

آراتا به دوران دبیرستان باز می‌گردد و اینبار درس‌هایی که از زندگی یاد گرفته است را پیاده می‌کند. او با دوستان جدیدی در مدرسه آشنا می‌شود و به دل دوستی‌ها، ماجراها و اسرار دوران نوجوانی می‌رود.

بطور کلی انیمه RELIFE اثری درگیر کننده است که توییست منحصر به فردی را در ژانر مدرسه‌ای دنبال می‌کند.

20. ?Oresuki: Are You The Only One Who Loves Me

انیمه

سال پخش2020 – 2019
امتیاز IMDB7.0
تعداد قسمت14

مثل بسیاری انیمه‌های دیگر در سبک دبیرستان، Oresuki نیز روابط عاشقانه، دوستانه و چالش‌های موجود در آن‌ها را دنبال می‌کند. شخصیت اصلی پسری به نام جورو است که امیدوار است دختران مدرسه با او وارد رابطه شوند، اما پس از صحبت خصوصی با دوتا از آن‌ها، متوجه می‌شود که این دختران جذب دوست جورو، یعنی اوگا شده‌اند! امیدهای جورو تبدیل به ناامیدی می‌شوند. روابطی که در انیمه Oresuki نمایش داده می‌شوند به همینجا ختم نمی‌شوند و در طول داستان شاهد مثلث‌های عاشقانه زیادی هستیم!

شاید در اینجا بهترین روابط موجود ارائه نشده باشند، اما داستانِ انیمه زیرکانه و جذاب است و مطمئناً می‌تواند طرفداران کمدی‌های عاشقانه دبیرستانی را راضی کند.

19. Angel Beats

انیمه

سال پخش2010
امتیاز IMDB7.6
تعداد قسمت‌16

انیمه Angel Beats یکی از خاص‌ترین‌ها و متفاوت‌ترین‌ها در سبک مدرسه‌ای به حساب می‌آید که واقعاً نمونه مشابه آن را نمی‌توان پیدا کرد. داستان از آنجایی آغاز می‌شود که یوزورو اوتوناشی، در مدرسه‌ای ناآشنا از خواب بیدار می‌شود. در همین حال، کاناده، دختری با موهای سفید، کشته شده است.

یوزورو خیلی زود متوجه می‌شود که در یک دبیرستان عادی نیست، بلکه جایی است که دانش آموزانِ مشکل‌دار، پس از مرگ به آنجا انتقال داده می‌شوند تا کاملاً پاک بشوند. این باعث آغاز داستانی جالب درباره رسیدن به آرامش و طغیان در برابر تقدیر می‌شود. تمامی شخصیت‌ها در Angel Beats به خوبی پرداخته شده‌اند و هر کدام داستانی برای ارائه دارند. بطور کلی با این انیمه به یکی از خاص‌ترین روایت‌های موجود در سبک دبیرستان، سر خواهید زد.

18. Kakegurui

انیمه

سال پخش2019 – 2017
امتیاز IMDB7.1
تعداد قسمت24

Kakegurui، نام مدرسه‌ای است که در آن دانش آموزانی از مرفه‌ترین قشر جامعه حضور دارند. با وجود اینکه در طول روز، این مدرسه فرقی با دیگر دبیرستان‌ها ندارد اما شب که می‌شود به مکانی کاملاً متفاوت تبدیل می‌شود. دانش‌آموزان در اینجا به جای اینکه تا دیر وقت مشغول مطالعه باشند، وارد دنیای قمار و بازی‌های ذهنی می‌شوند. شب که می‌شود Kakegurui قمارخانه‌ای است که در آن بازی‌هایی مثل پوکر، بلک‌جک و رولت انجام می‌گیرد و ما با دانش آموزان این مدرسه سفری خواهیم داشت به عمق بازی‌های پر ریسک، پول‌های کلان و مفهوم شانس!

هرچند، قمار خیلی راحت می‌تواند از کنترل خارج شود و داستان از آنجایی آغاز می‌شود که شخصیت اصلی برای کسب بالاترین میزان‌ها، قصد ریسک کردن دارد.

17. We Never Learn: BOKUBEN

انیمه

سال پخش2020 – 2019
امتیاز IMDB7.0
تعداد قسمت28

همانند Quintessential Quintuplets (که پایین‌تر درباره‌اش صحبت خواهیم کرد)، انیمه We Never Learn تماماً درباره عشق و دوستی است؛ همچنین در آن یک حرمسرای محشر نیز وجود دارد! محوریت این انیمه پسرکی باهوش به نام ناریوکی یویگا است که مخفیانه در حال تعلیم دادن سه دختر است و خیلی زود به چیزهایی حتی بیشتر از انتظاراتش دست خواهد یافت. این انیمه فضایی دلگرم کننده ارائه می‌کند که در آن لحظات خنده‌دار بسیاری نیز وجود دارد.

در We Never Learn پیچش‌های داستانی فراوان و غافلگیری‌هایی وجود دارد که آن را بی‌شک تبدیل به یکی از انیمه‌های دبیرستانی باکیفیت می‌کند.

16. My Hero Academia

انیمه

سال پخش– 2016
امتیاز IMDB8.3
تعداد قسمت144

تمامی طرفداران انیمه نام My Hero Academia را شنیده‌اند! انیمه‌ای که داستان گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی را دنبال می‌کند؛ دانش‌آموزانی که در پی تبدیل شدن به ابرقهرمان هستند. هر دانش‌آموز در این مدرسه یک ویژگی منحصر به فرد دارد که در اینجا تلاش می‌کند آن را کنترل کرده تا بتواند بهترین استفاده را از آن ببرد.

این انیمه نه تنها پر از شخصیت‌های دوست داشتنی و به یاد ماندنی است، بلکه خطوط داستانی آن نیز شگفت‌انگیز هستند. اگر از طرفداران انیمه‌های ابرقهرمانی هستید و در عین حال، از تماشای داستان‌های مدرسه‌ای نیز لذت می‌برید، گزینه‌ای بهتر از My Hero Academia نخواهید یافت.

15. Yamada-kun And The Seven Witches

انیمه

سال پخش2015 – 2014
امتیاز IMDB7.2
تعداد قسمت14

انیمه Yamada-kun and the Seven Witches، اثری کلاسیک در سبک مدرسه‌ای ‌است و پیرامون هفت دختر جادویی جریان دارد. همه‌چیز زمانی آغاز می‌شود که ریو یامادا می‌فهمد که مدرسه آن‌ها خانه‌ هفت جادوگر است؛ این جریان او را به دنیای ذهن‌خوانی، غیب شدن، جادوگری و علوم ماورا الطبیعه می‌برد.

این انیمه تقریباً برای هر بیننده‌ای چیزی برای ارائه دارد و محتوای آن بسیار متنوع است. لحظات خنده دار، دوستانه و دلگرم کننده در Yamada-kun and the Seven Witches زیاد دیده می‌شود. همچنین گفتنی است که در این انیمه زیباترین دختران مو بلوند در دنیای انیمه را خواهید یافت!

14. After the Rain

انیمه

سال پخش2018
امتیاز IMDB7.4
تعداد قسمت12

After the Rain در نگاه اول ممکن است کمی ناهنجار و شنیع بنظر برسد و زمانی که پخش آن آغاز شد نیز بحث‌هایی پیرامونش شکل گرفت، چرا که به نظر می‌رسید قرار است شاهد رابطه‌ای نامرسوم باشیم، اما خیلی زود After the Rain خودش را به عنوان یک انیمه‌ی مثبت، با محتوای کمک کننده، ثابت کرد.

داستان این انیمه درباره دختری به نام آکیرا است که پس از مصدوم شدن، عاشق مربی میانسال تیم ورزشی خود می‌شود! در طول داستان، موضوعِ عشق با اختلاف سنی بررسی می‌شود اما هیچ‌گاه از خطوط قرمز عبور نمی‌کند و در آن شاهد رابطه‌ای سالم هستیم که منجر به افزایش اعتماد به نفس و ریکاوری آکیرا می‌شود.

بطور کلی After the Rain انیمه‌ای آرام و دوست‌داشتنی است که گاه خنده دار هم می‌شود و ارزش دیدن دارد.مطلب پیشنهادی:نگاهی به The Animatrix؛ مجوعه‌ای از بهترین داستان‌های سری ماتریکسنگاهی به مجموعه انیمیشنی The Animatrixنگاهی به The Animatrix؛ مجوعه‌ای از بهترین داستان‌های سری ماتریکس

13. Rascal Does Not Dream Of Bunny Girl Senpai

انیمه

سال پخش2019 – 2018
امتیاز IMDB8.1
تعداد قسمت14

این انیمه، درون‌مایه‌های روانشناختی نسبتاً عمیقی دارد و بر روی موضوع سندروم نوجوانی تمرکز دارد. داستان از آنجایی آغاز می‌شود که ساکوتا، دختری سال بالایی را در لباس Bunny Girl می‌بیند. ساکوتا او را در کتابخانه دنبال می‌کند و متوجه می‌شود که انگار کسی جز خودش او را نمی‌بیند!

همین مسئله سوالات عجیب زیادی برای شخصیت اصلی ایجاد می‌کند و ما را به دل روانشناسی نوجوانان می‌برد؛ جایی که ساکوتا سعی می‌کند عجیب‌ترین مسائل را به تنهایی حل کند.

انیمه Rascal Does Not Dream Of Bunny Girl Senpai، المان‌های ماورا طبیعی را با سبک کمدی، عاشقانه و مدرسه‌ای ترکیب می‌کند و داستانی درگیر کننده به بیننده ارائه می‌کند.

12. Another

انیمه

سال پخش2012
امتیاز IMDB7.5
تعداد قسمت13

انیمه Another یکی از عجیب‌ترین داستان‌ها را در میان انیمه‌های دبیرستانی داراست. چرا؟ چون که مولفه‌های سبک ترسناک هم وارد کار شده‌اند. این انیمه‌ی ترسناک پیرامون شخصیتی به نام کویچی ساکاکیبارا جریان دارد که به تازگی به مدرسه جدیدش منتقل شده است؛ او خیلی زود می‌فهمد که همکلاسی‌های او در اینجا رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهند. پیش از اینکه کویچی بتواند جای پای خود را در مدرسه محکم کند و با دیگران دوست بشود، آدم‌های اطراف او به شکل‌های فجیعی کشته می‌شوند! او که خودش را در خطر احساس می‌کند، تلاش می‌کند این پازل بزرگ را حل کند، وگرنه ممکن است خودش قربانی بعدی باشد.

انیمه Another، تجربه‌ای بسیار منحصر به فرد ارائه می‌کند که «باید» توسط هر کسی که انیمه دوست دارد، تجربه شود.

11. Nichijou

انیمه

سال پخش2011
امتیاز IMDB8.3
تعداد قسمت27

در انیمه Nichijou یکی از بهترین دختران مو کوتاهِ دنیای انیمه، یعنی یوکو را دنبال خواهیم کرد. این انیمه از ابتدا تا انتها روایتی وحشیانه دارد و بیننده را منتظر می‌گذارد و به غافلگیری‌های بسیار می‌برد. داستان پیرامون یوکو، میو و مای روایت می‌شود و در هر قسمت شاهد وضعیت‌های دیوانه‌واری خواهیم بود که آن‌ها در آن قرار می‌گیرند.

همچنین، اگر نیازمند محرک‌های فرعی برای دیدن Nichijou هستید، باید گفت که یک گربه سخنگو نیز در داستان هست. این انیمه چیزهای زیادی برای ارائه دارد و هر قسمت شما را غافلگیر خواهد کرد.

10. Haikyuu!

انیمه

سال پخش2020 – 2014
امتیاز IMDB8.7
تعداد قسمت89

در انیمه Haikyuu، شاهد ترکیب شدن دو ژانر ورزشی و دبیرستانی هستیم. در اینجا داستان یک بازیکن والیبال در حال رشد و با استعدادی به نام هیناتا شویو روایت می‌شود که آرزوی تبدیل شدن به بهترین بازیکن ژاپن را در سر دارد. هرچند، خیلی زود پس از اینکه کریر دوران دبیرستان خودش را آغاز می‌کند، متوجه می‌شود که بازیکن رقیبش یعنی توبیو کاگیاما قرار است که از این پس هم‌تیمی او باشد.

در طول انیمه شاهد کنار گذاشتن اختلافات و همکاری این دو بازیکن هستیم، تا بتوانند تیمشان را برای قرار گرفتن در برابر بهترین‌های ژاپن همراهی کنند.

انیمه Haikyuu فوق‌العاده درگیرکننده است و حتی آن‌هایی که علاقه‌ای به ورزش والیبال ندارند را هم جذب خود خواهد کرد. دیدن رابطه‌ی هیناتا و توبیو نیز مطمئناً از نکات مثبت انیمه است.

9.Azumanga Daioh!

انیمه

سال پخش2002
امتیاز IMDB8.2
تعداد قسمت26

این انیمه تمام آن چیزهایی که از یک انیمه مدرسه‌ای انتظار دارید را به شما ارائه خواهد کرد. در انیمه Azumanga Daioh، شش شخصیت اصلی وجود دارد که دائماً در حال راه رفتن روی اعصاب یکدیگر هستند و زندگی‌های شلوغ و آشفته‌ای را دنبال می‌کنند. وضعیت معلم‌های آن‌ها هم بهتر از خودشان نیست و آن‌ها به همین میزان دیوانه‌اند! در طول انیمه اوضاع مدام از کنترل خارج می‌شود و شاهد درگیری‌های لفظی هستیم. با این حال، صحنه‌های دلگرم کننده، آرام و تأثیرگذار در انیمه وجود دارد و دیدن زندگی دخترهای دبیرستانی و تحصیل آن‌ها در کنار یکدیگر، برای هر کسی که طرفدار ژانر دبیرستانی است، می‌تواند جذاب باشد.

8. Ouran High School Host Club

انیمه

سال پخش2006
امتیاز IMDB8.2
تعداد قسمت26

انیمه کلاسیک Ouran High School Host Club، داستان دختری مو قهوه‌ای به نام هاروشی سوزومیا را دنبال می‌کند که بعد از شکستن یک گلدان باارزش به کلاب میزبانی می‌پیوندد تا خسارت وارد شده را جبران کند.

هرچند، هاروشی در اینجا باید تظاهر کند که یک پسر است و با چنین وضعیتی، صحنه‌های محشر و خنده‌دار زیادی ساخته می‌شوند. پس از مدتی، هاروشی با خیلی‌ها دوست می‌شود، طرفداران زیادی پیدا می‌کند و تبدیل به یکی از اعضای مهم کلاب می‌شود.

Ouran High School Host Club، انیمه‌ای است که مرزی برای طنز نمی‌شناسد و ژانر شوجو و ویژگی‌هایش را به طور کلی به تمسخر می‌گیرد. این انیمه برای دوست‌داران سبک دبیرستان، از واجبات است و مطمئناً لحظاتی مفرح را برای بیننده به ارمغان می‌آورد.

7. Toradora!

انیمه

سال پخش2008
امتیاز IMDB8.0
تعداد قسمت25

انیمه Toradora، روایتگر داستان Taiga Aisaka است با وجود کوچولو بودن، قوی می‌باشد و بخاطر بی‌پروا بودنش در مدرسه مشهور شده است. او با ریوجی بخاطر مسئله‌ای بیرونی دوست می‌شود اما خیلی زود دوستی آن‌ها تبدیل به چیزی عمیق‌تر می‌شود؛ جالب اینجاست که هر کدام آن‌ها روی یکی از دوستان نزدیک دیگری کراش دارد و با این وجود، آن‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند! Toradora!، یکی از بهترین انیمه‌های سبک عاشقانه دبیرستانی می‌باشد که نباید آن را به هیچ وجه از دست داد.

6. The Quintessential Quintuplets

انیمه

سال پخش2021 – 2019
امتیاز IMDB7.7
تعداد قسمت24

این انیمه واقعاً محشر است و مثل We Never Learn (که بالاتر معرفی شد) داستان پروتاگونیست مردی را دنبال می‌کند که باید به دخترها آموزش بدهد. مسئله اینجاست که این پنج دختر، خواهرهای دو قلو با شخصیت‌هایی پیچیده هست. فوتارو (شخصیت اصلی داستان) سعی می‌کند که تمامی آن‌ها را سرگرم نگه دارد و تحت تأثیر قرار بدهد. جریانات از آن جایی جذاب‌تر می‌شود که فوتارو می‌خواهد از بین آن‌ها، با یکی ازدواج کند.

در The Quintessential Quintuplets، روایت بسیار سریع پیش می‌رود و داستان خیلی زود خودش را ارائه می‌کند. اگر هنوز این انیمه را ندیده‌اید، سریعتر آن را تماشا کنید چرا که در این سبک واقعاً یک جواهر به حساب می‌آید.

5. Assassination Classroom

25 انیمه برتر ژانر دبیرستانی چه آثاری هستند؟ - ویجیاتو

سال پخش2016 – 2013
امتیاز IMDB8.0
تعداد قسمت49

همه چیز در مدرسه کاملاً نرمال بنظر می‌رسد، اما یک شخصیت در این مدرسه چنین تصوری را از بین می‌برد. کورو-سنسی، شخصیت اصلی Assassination Classroom است و کسی می‌باشد که این مدرسه را به جایی خاص تبدیل می‌کند؛ او یک بیگانه است که قصد دارد دنیا را نابود کند. هر چند، دانش آموزانِ زیر دستش، وظیفه خود می‌بینند که جلوی او را بگیرند و تصمیم می‌گیرند که او را به قتل برسانند. برای انجام اینکار نیازمند سلاح‌هایی بسیار خاص هستند.

انیمه Assassination Classroom جنبه‌هایی جدید به ژانر مدرسه‌ای اضافه کرده است و با روایت جذابش از لحظه اول تا آخر، بیننده‌اش را مجذوب خود نگه می‌دارد.

4. Nisekoi

انیمه

سال پخش2016 – 2014
امتیاز IMDB7.2
تعداد قسمت36

راکو و شیتوگه، داستانی مشابه عشق رومئو و ژولیت را ارائه می‌کنند، چرا که خانواده آن‌ها رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند؛ البته تفاوت در این جاست خانواده راکو وشیتوگه خلافکارند. در این داستان یک خانواده مافیایی و یک خانواده یاکوزایی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

شیتوگه برای تحصیل از آمریکا به ژاپن سفر می‌کند و در آنجا به ملاقات راکو می‌رود. آن‌ها رابطه خود را راه حلی می‌دانند که می‌تواند اختلافات بین دو خانواده را از بین ببرد، اما خیلی زود اوضاع از کنترل خارج می‌شود؛ چرا که دختری وارد داستان می‌شود که ادعا دارد نامزد راکو است.

انیمه Nisekoi، در میان بهترین عاشقانه‌های دنیای انیمه قرار دارد و برای دانستن سرنوشت راکو و شیتوگه، بهتر است که خودتان هر چه زودتر آن را ببینید.

3. Great Teacher Onizuka

انیمه

سال پخش1999
امتیاز IMDB8.5
تعداد قسمت43

این انیمه، اثری کلاسیک از سال 1999 است و شخصیت اصلی آن که نام انیمه هم از آن برگرفته شده، شخصی به نام اونیزوکا است؛ یک رهبر گنگِ موتور سواران که قصد دارد زندگی گذشته‌اش را پشت سر بگذارد و به همین دلیل به کار معلمی در یک دبیرستان مشغول شده است. شخصیت او در اینجا رشد می‌کند و حتی تجاربش در دوران خلافکاری سبب می‌شود که بتواند درس‌هایی درباره حقایق زندگی بدهد و برای روبرو شدن با آن حقایق، به آن‌ها دلگرمی بدهد. هر چند که تمام درس‌های اونیزوکا راه‌حل‌هایی قانونی و غیر خشونت آمیز نیستند و با زندگی خیابانی گره خورده‌اند. او تأثیری عمیق بر شخصیت و زندگی دانش آموزانش می‌گذارد.

Great Teacher Onizuka، یکی از انیمه‌های برتر ژانر دبیرستانی حساب می‌شود که حتماً باید آن را دید.

2. A Silent Voice

انیمه

سال پخش2016
امتیاز IMDB8.1
تعداد قسمت

در A Silent Voice به دل داستانی تأثیرگذار خواهیم رفت. در این انیمه ما داستان ایشیدا را دنبال می‌کنیم که رفتاری ناهنجار و خشونت آمیز از خودش نشان می‌دهد. او دختری ناشنوا به نام نیشیمیا را در مدرسه اذیت می‌کند تا حدی که او تصمیم می‌گیرد که به مدرسه‌ای دیگر نقل مکان کند. رفتارِ خارج از کنترل ایشیدا نهایتاً برایش دردسر درست می‌کند و او تقریباً از هر جایی طرد می‌شود.

پس از گذشت چندین سال، ایشیدا تصمیم می‌گیرد به سراغ آن دختر ناشنوا برود و دل او را به دست بیاورد. A Silent Voice داستانی بسیار تأثیرگذار را روایت می‌کند که خیلی راحت می‌تواند احساسات عمیقی در بیننده بیدار کند.

1. Fruits Basket

انیمه

سال پخش2019-20201
امتیاز IMDB8.6
تعداد قسمت‌63

تورو هوندا، دختری است که پس از واقعه‌ای ناگوار یتیم می‌شود و پس از آن حضانت او را خانواده شوما بر عهده می‌گیرد. اما مسئله اینجاست که خانواده شوما، خانواده نرمالی نیست؛ آن‌ها نفرین شده‌اند و می‌توانند به حیواناتِ زودیاک چینی (12 حیوان خاص) تبدیل بشوند. با چنین وضعیتی تورو در تلاش است تا بین زندگی نرمالش در مدرسه و زندگی خانوادگی‌اش (به خصوص با وجود پدر ظالمِ خانواده، اکیتو) یک تعادل برقرار کند.

در Fruits Basket، شاهد رشد روابط و عمیق‌تر شدن آن‌ها هستیم. این انیمه برای هر کسی که عاشقانه‌های دبیرستانی دوست دارد، باید حتماً تماشا شود.

جمع‌بندی

مقطع دبیرستان، یکی از ستینگ‌های مهم و کلاسیک در میان انیمه‌ها به حساب می‌آید که اتفاقاً همیشه توجه زیادی به آن شده است و هرگز با کمبود انیمه در این زمینه مواجه نخواهید شد.

در اینجا ما سعی کردیم که 25 تا از بهترین‌های این سبک که در دسترس‌ هستند را به شما معرفی کنیم؛ همگی آن‌ها خوش ساخت هستند و داستان‌هایی با کیفیت ارائه می‌کند. تعدادی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای انیمه را می‌توانید در میانشان پیدا کنید و بشناسید.

دیدن تمامی آن‌ها پیشنهاد می‌شود و هر کدام را که ندیده‌اید، بهتر است به لیست تماشای خود اضافه کنید.هرچی دوست داری بنویس...






 

فیلم انیمه سریال کارتون انیمیشن مدرسه دبیرستان سری انیمه لیست مانگا کمیک anime اتک کازپلی