نحوه نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور

8-فروردین-1403 / خواندن 7 دقیقه


آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
در این مقاله (آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور) با ما همراه باشید. با توجه به درخواست های زیاد دوستان برای مقاله ای در این زمینه قصد داریم در این آموزش به شما کاربران کنسول Xbox 360 که دستگاه تان جیتگ (JTAG/RGH) شده است آموزش دهیم که چطور بدون نیاز به درایو دستگاه تان بازی ها را بر روی هارد داخلی کنسول تان منتقل نموده و یا از طریق هارد اکسترنال اجرا نمائید.

حوه نصب بازی در ایکس باکس 360
در ابتدا شما می بایست بازی مورد نظر خود را دانلود نمایید. برای راحتی دانلود می توانید از دانلود منیجر استفاده نمایید.(تمامی پارت های بازی حتما باید دانلود شود)

وبگردی
کارت عضوشتاب نکسو با سود روزشمار 26%

کارت ویژه نکسو با امکان سرمایه‌گذاری و سود روزشمار

در مرحله بعد شما می بایست نرم افزار وین رار (WinRar) را روی ویندوز نصب کرده و سپس روی تمامی فایل های دانلود شده را با موس انتخاب و راست کلیک کنید و داخل پوشه ی انتخابی خود اکسترکت (Extract Here) نمایید. بدین ترتیب با یک فایل نهایی با فرمت ایزو (ISO) روبرو خواهید شد. (در غیر این صورت می بایست مراحل بعدی را انجام دهید؛ اگر بازی پوشه ای و دارای فایلی با فرمت xex بود)

حالا می بایست نرم افزار xbox 360mpGui را از لینک زیر دانلود کرده و آن را روی ویندوز نصب و سپس آن را اجرا نمایید.

دانلود نرم افزار 360mpGui v1.5.0.0 برای ویندوز


دانلود نرم افزار 360mpGui v1.3.0.1 برای ویندوز

دانلود نرم افزار 360mpGui v1.1.3.0 برای ویندوز

دانلود نرم افزار 360mpGui v1.0.2.3 برای ویندوز

در بخش Select ISO File برنامه، شما باید فایل ایزوی بازی (تک فایل) را فراخوانی کنید، و در بخش پایین تر برنامه در گزینه Select Output Folder آدرس درایو و جایی که می خواهید بازی ذخیره شود، رو تنظیم کنید. تغییری در تنظیمات دیگر ایجاد نکنید.

آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
در نهایت روی گزینه ی Extract ISO کلیک نمایید تا صفحه سیاه CMD نمایش داده شود، سپس باید حدود 10 دقیقه و یا کمی بیشتر صبر کنید تا عملیات تبدیل به پایان رسیده و پیغام File Extracted نمایش داده شود.

آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
در این مرحله فلش یا هارد اکسترنال خود را به کامپیوتر متصل کرده و آن را با فرمت Fat32 پاکسازی نمایید.

در داخل فلش یا هارد یک پوشه به نام Content ایجاد نمایید و سپس فایل بازی که توسط برنامه 360mpGui اکسترکت شد، را داخل آن قرار دهید. یعنی پوشه بازی را کپی کرده و داخل پوشه content پیست (Paste) نمایید.

خب کار ما با کامپیوتر به پایان رسیده است، و از این به بعد با کنسول ایکس باکس 360 کار می کنیم.

فلش یا هارد اکسترنال را به کنسول ایکس باکس 360 متصل کنید و آن را روشن کنید، حالا دکمه وسط کنترلر دسته را بزنید و در محیط Free Style گزینه ی Yes را انتخاب نمایید.

سپس وارد File Manager شوید و وارد مسیر فلش و یا هارد اکسترنال خود شوید و وارد پوشه Content » پوشه بازی شوید.

آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
حالا با نگه داشتن L1 و زدن دکمه A پوشه بازی کپی شده و برای انتقال به هارد، وارد پوشه موردنظر شده و R1 را نگه داشته و سپس دکمه A را بزنید تا بازی داخل هارد پیست (Paste) گردد. کمی صبر کنید تا عملیات کپی انجام شود.

آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
دوباره وارد فایل منیجر File Manager شده و به مسیری که پوشه بازی را انتقال دادید بروید و آن را باز کنید و فایلی با نام default.xex را اجرا نمایید تا وارد بازی شوید.

راه دوم اجرای بازی
کنسول را روشن کنید و دکمه وسط را بزنید و وارد File Browsing شوید.


سپس داخل هارد شده و وارد پوشه Games شوید.

آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
آموزش نصب بازی در ایکس باکس 360 کپی خور
و سپس وارد پوشه بازی موردنظر شده (بازی انتقال یافته به هارد) و فایلی با نام default.xex را اجرا نمایید تا وارد بازی شوید.

نکته مهم: عزیزان توجه داشته باشند، اکثر بازی های Xbox 360 موجود در سایت فرمت شان ایزو (ISO) نبوده و در نتیجه نیازی به تبدیل نخواهند داشت، و با دانلود بازی ایکس باکس 360 و باز کردن پوشه بازی فایلی با فرمت xex مشاهده خواهید کرد. لازم بذکر است این بازی ها با برنامه 360mpgui تبدیل شده اند، و با طی کردن مراحل نصب بازی گفته شده در این مقاله خواهید توانست بازی را در کنسول ایکس باکس 360 جیتگ خود اجرا نمایید.