۶ انتظاری که از بازی GTA 6 داریم

7-آذر-1402 / خواندن 9 دقیقه

بازی جدید راکستار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

خودتان را آماده کنید؛ بازی GTA 6 در راه است و گرچه هنوز تایتل و عنوان رسمی‌ای دریافت نکرده و راکستار گیمز از آن به عنوان «جی‌تی‌ایِ بعدی» یاد می‌کند، اما می‌دانیم که بالاخره قرار است اولین تریلر آن در همین ماه منتشر شود.

اکنون به لطف برخی از اطلاعات و ویدیوکلیپ‌های زیادی که از بازی GTA 6 لو رفته می‌دانیم که این اثر در وایس سیتی (Vice City) جریان دارد. همچنین به‌نظر می‌رسد اتفاقات بازی در دنیای مدرن و پس از وقایع بازی GTA 5 دنبال می‌شود و دو شخصیت اصلی (یکی مرد و دیگری زن) خواهد داشت. فراتر از این، اطلاعات دیگر همه حدس و شایعات مردم در رابطه با این بازی هستند. به همین ترتیب در این مطلب ۶ انتظاری که از بازی GTA 6 داریم را فهرست می‌کنیم. 

یک بخش آنلاین بهتر

۶ انتظاری که از بازی GTA 6 داریم - ویجیاتو

جی‌تی‌ای آنلاین طی این سال‌ها بی‌شک بخش چندنفره مفرحی را ارائه داده و هر بار که پا به آن می‌گذارید متوجه پیشرفت و بهبود آن در مقایسه با روزهای ابتدایی انتشارش می‌شوید. با این حال ساختار پاداش‌دهی بازی بسیار جای کار دارد؛ به گونه‌ای که محتواهای قدیمی‌تر همیشه بی‌ارزش می‌شوند و بازیکنان هم رمقی به تجربه آن‌ها ندارند. تازه اینکه پس از تکمیل هر مرحله، دوستان و همراهان‌تان باید برای دریافت پاداش‌شان تعویض شوند کمی آزاردهنده است.

جی‌تی‌ای ۶ اما به راحتی این فرصت را در اختیار دارد تا یک بخش آنلاین بسیار معرکه را از پایه بنا کند و بدین ترتیب سیستم و ساختارهایی را به وجود آورد که بتواند از یک جهان در حال توسعه و گسترش پشتیبانی کند. بدین ترتیب اگر راکستار عالی‌تر از همیشه عمل کند می‌توان انتظار داشت حالت چندنفره GTA 6 غیرقابل‌توقف ظاهر شود.

یک شخصیت زن قوی و تاثیرگذار

بازی GTA 6

طبق اطلاعاتی که سال گذشته از بازی GTA 6 به بیرون درز کرد، فهمیدیم یکی از پروتاگونیست‌های اصلی بازی زنی به نام لوسیا است. بازی کردن در نقش یک شخصیت مونث آن هم در بخش کمپین سری بازی‌های جی‌تی‌‌ای یکی از آن چیزهایی بود که کاربران بی‌وقفه از سازندگان درخواست داشتند. چیزی که ما انتظار داریم این است که این شخصیت از جذابیت خاصی برخوردار بوده و پس‌زمینه داستانی جالبی داشته باشد و از سوی دیگر به طنز بازی در به نمایش گذاشتن فرهنگ و آداب آمریکایی کمک کند و صدالبته افراط و تفریط را کنار بگذارد.

از آنجایی که می‌دانیم لوسیا یک شخصیت لاتین است پس انتظار داریم بازی کمی از کلیشه‌ها به دور باشد و تنها ویژگی مثبت او را در بدخلقی و کشت و کشتار خلاصه نکند. اگر هم که دوزبانه است بهتر است نویسندگان بازی بسیار در این مورد تحقیق کنند و حتما دیالوگ‌هایی را بنویسند که با شخصیت لوسیا همخوانی داشته باشد تا او بتواند در بازی مانند یک شخص واقعی صحبت کند، نه اینکه مخاطب احساس کند شخصیتش از دل یک سیتکام بی‌مزه سر در آورده است.

البته که همیشه افرادی هستند که ادعا دارند یک شخصیت قابل‌بازی زن، مناسب بازی‌های جی‌تی‌ای نیست و با دنیایی که راکستار ساخته در تضاد است. اما دیگر همه می‌دانیم این ادعا تا چه اندازه پوچ، بی‌معنی و مسخره است. پس لطفا هر چه زودتر بازی را منتشر کنید!

پشتیبانی رسمی از ماد (mod)

۶ انتظاری که از بازی GTA 6 داریم - ویجیاتو

استفاده از مادهای مختلف در بازی یا به اصطلاح مادینگ همیشه بخشی بزرگ و جدانشدنی از جی‌تی‌ای بوده است. با این حال همیشه بازیکنانی هستند که برای اجرای مادها به مشکل می‌خورند. نسخه بعدی جی‌تی‌ای می‌تواند با پشتیبانی رسمی از ماد این کار را بسیار راحت کند.

وقتی توییچ را باز می‌کنید و به کانال‌ها و افرادی که GTA Online استریم می‌کنند، نگاه می‌کنید، همیشه می‌بینید که سرورهای رول‌پلی شدیدا با مادهای جذابی پر شده‌اند و تماشاگران و گیمرها هم حسابی آن را دوست دارند و از آن لذت می‌برند. بدین ترتیب راکستار می‌تواند استریمرها و طرفداران را به صورت رسمی با مجموعه بزرگی از ابزارهای مادینگ پشتیبانی کند. گرچه تیک-تو (Take-Two) در طول این سال‌ها نشان داده زیاد با این مورد حال نمی‌کند اما دوست داریم با عرضه GTA 6 شاهد تغییر تفکر و فلسفه‌های قدیمی این کمپانی باشیم.

وجود فعالیت‌های معمولی و غیرخشونت‌آمیز بیشتر

۶ انتظاری که از بازی GTA 6 داریم - ویجیاتو

قبول دارم که واقعی‌بودن بیش از اندازه بازی رد دد ردمپشن ۲ گاهی آزاردهنده می‌شود. با این حال سلام کردن با آدم‌هایی که تازه روزشان را شروع می‌کنند، صرف‌نظر از شنیدن یک‌سری جملات تکراری واقعا لحظات خوبی را به دور از صحنه‌های اکشن و تیراندازی بازی برای گیمر به ارمغان می‌آورد.

با این وجود خوب بود اگر می‌توانستیم برخی از کارهای کوچک و دم‌دستی آرتور مثل ساخت گلوله یا صیقل دادن اسلحه‌های مختلف او را در طول اسب‌سواری‌های بسیار طولانی‌ای که با او طی می‌کنیم، انجام دهیم. جی‌تی‌ای بعدی اما می‌تواند از این‌دست تعاملات و ریزجزئیات را بیشتر کند. از سوی دیگر برای آن دسته از افرادی که علاقه زیادی به فرارکردن‌های گاه و بیگاه از دست پلیس و سروکله زدن با آن‌ها به هنگام پنج‌ستاره شدن ندارند، وجود فعالیت‌های غیرخشونت‌آمیز در بازی می‌تواند چیز جذابی باشد. اگر هم که یک جور سیستم کار در اوقاتی مشخص و به‌طور کل یک شبیه‌ساز زندگی واقعی در بازی پیاده شود، جی‌تی‌ای ۶ را بیش از پیش جالب و جذاب می‌کند.

تعاملات بیشتر و معنادارتر با NPCها

۶ انتظاری که از بازی GTA 6 داریم - ویجیاتو

جهش قابل توجهی که سری بازی‌های جی‌تی‌ای از سن آندریاس (San Andreas) به قسمت چهارم این مجموعه طی کرد واقعا یک دستاورد شگفت‌انگیز در دنیای بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. جی‌تی‌ای ۴ در یک بخش به‌طور خاص عملکردی بسیار عالی از خود به‌جا گذاشت و آن هم این بود که کاراکترهای غیرقابل بازی اثر یا همان NPCها را وادار کرد تا به هر چیزی که در جهان بازی اتفاق می‌افتد، واقع‌بینانه‌تر از گذشته واکنش نشان دهند. نتیجه اینکه وقتی در نزدیکی عابران پیاده رانندگی می‌کنید و آن‌ها به نشانه اعتراض دست‌شان را روی کاپوت ماشین‌تان می‌گذارند، هنوز هم شوق و هیجان‌ خاصی دارد.

اکنون جی‌تی‌ای ۶ هم باید جهشی مشابه درمورد نحوه رفتار و واکنش ان‌پی‌سی‌ها را به گیمرها ارائه دهد؛ چرا که ناسلامتی داریم از بازی بعدی راکستار صحبت می‌کنیم؛ اثری که بی‌شک در صدر مهم‌ترین اتفاقات ویدیوگیمی این نسل از بازی‌های ویدیویی قرار می‌گیرد.

البته که برخی از کارهایی که NPCها انجام می‌دهند مثل تکرار چندین و چندباره‌ی یک جمله و راه رفتن به گونه‌ای که می‌دانیم هیچ مقصدی برای رسیدن ندارند و گیر کردن‌شان در اجسام مختلف بازی، همچنان هم خنده‌دار و بامزه است اما GTA 6 نیاز دارد تا ان‌پی‌سی‌ها را به گونه‌ای طراحی کند تا در اطراف هر بازیکن یا شخصیت رفتار متفاوتی از خود بروز دهند. ان‌پی‌سی‌ها همیشه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر جهان و دنیا بوده‌اند و هرچه جزئیات بیشتری داشته باشند و واکنش‌های طبیعی‌تری از خود بروز دهند، قطعا به پویایی بازی کمک شایانی می‌کنند.

گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر برای آپارتمان‌ها

۶ انتظاری که از بازی GTA 6 داریم - ویجیاتو

طی این سال‌ها و با فراگیر شدن بازی‌هایی مثل ولهایم، Sims و Minecraft اکنون بازیکن‌ها دوست دارند تا هر بخش از دنیای دور و اطراف خود در بازی و به‌خصوص سکونت‌گاه و آپارتمان‌شان را آن‌جور که می‌خواهند با سلایق و علایق خود تزئین کنند.

متاسفانه اما هم جی‌تی‌ای آنلاین و هم رد دد آنلاین کنترل محدودی را برای خرید تم‌ها و ایجاد تغییرات در فضای املاکی که می‌خرید به شما می‌دهند. اگر جی‌تی‌ای ۶ تلاش دارد تا به بزرگ‌ترین و بهترین بازی این سری تبدیل شود، پس بهتر است این مساله را هم برطرف کند و بگذارد دست‌مان در طراحی خانه‌هایی که در بازی می‌خریم حسابی باز باشد.