10 سایت برای برنامه نویسان

23-فروردین-1403 / خواندن 11 دقیقه

1. Figma

 

 

این وب سایت یک وب سایت حرفه ای برای طراحی UI,UX یا پست های اینستاگرام یا تخته های برنامه و plan و... است که میتوان پروژه های روی آن را با دیگران اشتراک گذاری کرد و دسترسی برای edit یا دیدن ارائه داد.

این سایت همچنین یک نسخه pro نیز دارد که میتوان با آن از AI, پست های نامحدود و... بهره مند شد.

این سایت بخش پلاگین های حرفه ایی هم دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید، این پلاگین ها شامل پلاگین هایی برای تبدیل طرح به کد Vue, React, HTML, CSS و... دارد، یا پلاگین هایی برای آیکون و عکس و AI و ...

همچنین میتوانید با نصب نرم افزار این سایت، از قابلیت استفاده در دسکتاپ نیز بهره مند شوید که البته نیاز به آنلاین بودن دارد.

2. Canva

 

 

این وبسایت نیز یک وبسایت مانند وبسایت بالا است، با قابلیت ساخت ویدیو، پست های اینستاگرام، فیسبوک، کاور پروفایل شبکه های اجتماعی مختلف و...

این وب سایت تکنولوژی های AI بسیار پیشرفته ای برای ویرایش عکس، ویرایش متن، ساخت فیلم با هوش مصنوعی و... نیز دارد که با خرید نسخه pro میتوانید از امکانات بیشتری بهره مند شوید.

این وب سایت طرح ها و تمپلیت های زیادی نیز دارد که میتوانید از آنها در پروژه های خود استفاده کنید، همچنین کتابخانه های بزرگ رنگ، فونت، عکس، گرافیک، طرح و پلاگین های زیادی نیز دارد که کار استفاده از این سایت را ساده تر میکند.

همچنین این سایت به نرم افزار های اندروید و دسکتاپ نیز مجهز است و میتوانید از آنها استفاده کنید.
مزیت بزرگ این سایت نیز زبان فارسی آن است.

شما بعد از اتمام پروژه خود در این سایت میتوانید آن را با یک کلیک در هزاران شبکه اجتماعی منتشر کنید، همچنین این وبسایت به youtube, Google Drive, One drive و... نیز مجهز است.

3. Flaticon

 

 

فلت آیکون یک وبسایت آنلاین است که زیر نظر فری پیک است و دارای بیش از 12 میلیون آیکون است، هر آیکون به صورت PNG و SVG در دسترس است، شما میتوانید به صورت رایگان 100 آیکون PNG را در ماه و با خرید اشتراک، تمامی آیکون ها به صورت SVG , PNG را دانلود کنید، این وب سایت منبع بسیار خوبی برای آیکون ها است.

همچنین این سایت مجهز به یک سری آیکون های متحرک Gif و هزاران فونت آیکون رایگان اینتر فیس در شکل های مختلف است.

شما میتوانید از API این وبسایت نیز در app های خود استفاده کنید.

4. ray

 

این وبسایت یک وبسایت عالی در زمینه ساخت کدعکس است، شما میتوانید رنگ ها، سایز عکس، تم، بکگراند داشتن یا نداشتن و... را تعریف کنید و یک کدعکس عالی بسازید

5. replit

 

 

رپلیت یک وبسایت مخصوص انتشار پروژه های انواع زبان ها است، در این وبسایت شما تقریبا هر پروژه ای در هر framework ای را میتوانید منتشر کنید و یک لینک به آن ارائه دهید.

سایت relpit یک سایت پروژه است، شما میتوانید در این سایت پروژه های django, Flask, Socket, FastAPI و ده ها کتابخانه پایتونی دیگر را منتشر کنید، حتی در این سایت میتوانید پروژه های tkinter, pygame و پروژه های هزاران کتابخانه ی GUI پایتونی و جاوا اسکریپتی و هزار زبان برنامه نویسی دیگر را نیز منتشر کنید و علاوه بر اضافه شدن پروژه های شما به replit، بتوانید یک لینک را برای share کردن با دیگران نیز بردارید.

لازم به گفتن است که این سایت محدودیت استفاده از ram, CPU و disk دارد و البته میتوانید با upgrade کردن این محدودیت ها را بسیار کم کنید.

سایت replit دارای محیط بسیار خوبی برای توسعه و دیپلوی است، شما مانند یک vps به سرور خود دسترسی دارید و حتی یک bash با دسترسی کامل نیز در اختیار شما قرار دارد، ابزار های زیادی نیز مانند database Tools و... هم برای استفاده شما در دسترسند.

البته دقت داشته باشید که این سایت تحریم است و علاوه بر تحریم بودن خود سایت، لینک های پروژه نیز تحریم است و شما حتما باید با فیل.تر شکن یا تحریم شکن وارد این سایت شوید.

شما میتوانید با upgrade کردن یک deploy کامل و همیشگی نیز انجام دهید، تا دسترسی کامل داشته باشید.

در ضمن، لینک هر پروژه {project_name}--{username}.repl.co است که با باز کردن آن میتوانید صفحه پروژه را مشاهده کنید.

همچنین این سایت مجهز به قابلیت های AI خوبی نیز هست که شامل کمک در مورد پروژه، در مورد سایت و... میشوند، و شما با upgrade کردن میتوانید حتی از ویرایش های AI بهره مند شوید.

 

6. geeks for geeks

 

 

اصطلاح گیک(geek)، معنا های متفاوتی دارد و در طول زمان استفاده های مختلفی از آن شده، اما معنی آن خرخوان و شبیه به آن می شود، شاید شبیه به کسی که کل عمرش را روی چیزی گذاشته(مثل خر :دی) و روی آن چیز تعصب دارد، یک گیک به حساب بیاید.

وبسایت گیکس فور گیکس، یک وب سایت وبلاگ محور، برای زبان های برنامه نویسی مختلف است، در آن، حرفه ای ها دانش خود را به اشتراک گذاشته اند تا دیگران هم از آن استفاده کنند.

در این وب سایت، تمارین، راه های پیشرفت، مسیر های یادگیری یک حوزه، framework های مختلف، پروژه های بزرگ و... آموزش داده می شود، این وب سایت یکی از شبکه های بزرگ برای برنامه نویسان است.

7. Git

 

 

اشتباه نکنید! این وبسایت، گیت نیست، این وبسایت یک وبسایت ایرانی در زمینه آموزش است، این وبسایت بیش از سی هزار آموزش دارد که نیمی از آنها رایگان و بقیه آنها فقط 24 هزار تومان هستند، تمام آموزش های این وبسایت انگلیسی بوده و آموزش های لیندکدین، اینستاگرام، یودمی و... را راسگان یا با قیمت بسیار کم در اختیار ما قرار داده.

این وبسایت زیرنویس هوش مصنوعی به زبان های انگلیسی، ترکی، فارسی و... دارد و میتوان از آنها بهره برد.

این وبسایت نه تنها آموزش های برنامه نویسی، بلکه بسیاری از زمینه های آموزشی دیگر را نیز پوشش می دهد.
همچنین یک کتابخانه بزرگ موزیک، کتاب صوتی، پروژه افتر افکت و چند نرم افزار دیگر و... نیز دارد.

8. vscode

 

 

نرم افزار vscode یکی از بهترین ویرایشگر های کد جهان است و استفاده از آن بسیار در بین برنامه نویسان رایج است، اما ممکن است کسی نتواند از vscode استفاده کنید یا به دلایلی استفاده آن در مرورگر برایش راحت تر باشد، این وبسایت این کار را ممکن کرده و عینا محیطی شبیه به محیط vscode دسکتاپ است(البته دقیقا همان است، کد های vscode دسکتاپ نیز با html, css, js نوشته شده است)

شما می توانید مانند نرم افزار نیز از تمامی افزونه های marketplace استفاده کنید.

9. diagram

 

 

این وبسایت یکی از بهترین ابزار ها برای کشیدن دیاگرام ها است، این وبسایت از انواع دایاگرام ها پشتیبانی می کند و میتوانید از المان های بسیار زیادی در آن استفاده کنید، همچنین این وبسایت انواع تم ها را برای دیاگرام شما دارد و میتوانید با تم های مورد نظر طراحی خود را انجام دهید.

همچنین این وبسایت به گوگل درایو، وان درایو و.... نیز متصل است و میتوانید پروژه خود را در آنها ذخیره کنید.

 

10. Regex 101

 

 

این وبسایت یک وبسایت بسیار عالی در زمینه ساخت رگولار اکسپرشن است، در این وبسایت شما میتوانید regex های خود را ایجاد کنید و آنها را تست کنید، همچنین این وبسایت به شما نمونه کد Python, Java, Javascript, PHP و... نیز برای regex تان می دهد.

این وبسایت یک لرن خوب هم دارد و خودش علاوه بر گفتن ارور ها، regex شما را بخش به بخش توضیح می دهد.

قابلیت بسیار خوب این وبسایت، دیباگر آن است که regex شما را به حالت های مختلف در میاورد و میتوان مشکلات آن را حل کرد.