پتنت جدید الکترونیک آرتز به بازیکنان اجازه می‌دهد به جای شخصیت‌ها صحبت کنند

7-آذر-1402 / خواندن 2 دقیقه

 

پتنت جدید الکترونیک آرتز به بازیکنان اجازه می‌دهد به جای شخصیت‌ها صحبت کنند

الکترونیک آرتز پتنت جدیدی ثبت کرده است که می‌تواند این امکان را به بازیکنان بدهد که خودشان صدای شخصیت‌های درون بازی‌ها را فراهم کنند.

این پتنت دارای سیستمی است که گفتار بازیکنان را به یک سینت سایزر وارد می‌کنند و آن را از طریق مبدل و کد صوتی به بازی می‌برد. این یک روش کامپیوتری برای تولید صدای گفتار در یک بازی ویدیویی است. این روش شامل وارد کردن داده‌های ورودی در یک ماژول سینت سایزر است که محتوای گفتار را نشان می‌دهد.

این اختراع جدید الکترونیک آرتز علاوه بر اینکه از دیالوگ‌های صوتی پشتیباتی می‌کند، می‌تواند ورودی متنی هم دریافت کند و از این رو بازیکنان می‌توانند دیالوگ مورد نظر خود را تایپ کرده و سپس شخصیت آن‌ها ان را بیان می‌کند. البته نباید انتظار داشته باشید که این پتنت در آینده نزدیک به صورت جدی وارد صنعت ویدئو گیم شود.

 پتنت جدید الکترونیک آرتز

این ثبت اختراع از سوی الکترونیک‌ آرتز همچنین می‌تواند به خاطر این باشد که شرکت دیگری ادعای مالکیت این پروسه را نداشته باشد. پتنت‌ها اغلب دریچه‌ای را به ایده‌های بالقوه ارائه می‌دهند که شاید تا سال‌ها یا هیچوقت عملی نشوند. از این رو هیچ تضمینی برای پیاده‌سازی این پتنت از سوی EA وجود ندارد و ممکن است فقط موردی باشد که شرکت از ایده‌های خود محافظت می‌کند.

با این وجود عملی شدن این ویژگی از سوی EA می‌تواند تاثیر زیادی روی آینده صنعت ویدئو گیم داشته باشد و البته یک خطر برای صداپیشه‌ها هم محسوب می‌شود.