مقاله ها
Article Image

2- (Tools Of The Trade) Game Engine Architecture Jason Gregory

 تصویری از Hazel Engine (این موتور open source رو احتمالا در فصل های بعدی به بررسی و تکمیل آن برای تمرین می پردازیم) 2.1 زبان‌های برنامه‌نویسی (Programming Languages) یکی از اولین تصمیم‌هایی که توسعه‌دهندگان موتور بازی باهاش روبه‌رو می‌شن اینه که:   با چه زبانی موتور رو بسازیم؟ اکثر ...

  • مهندسی نرم افزار
  • موتور بازیسازی
  • موتور بازی
  • بازی سازی
  • معماری نرم افزار
  • jason gregory
  • game engine
Article Image

1- مقدمه (Introduction) Game Engine Architecture Jason Gregory - ادامه

برای دانلود نسخه PDF کتاب کلیک کنید 1.5 تفاوت موتورهای بازی بین ژانرهای مختلف ( Engine Differences Across Game Genres ) با اینکه اکثر موتورهای بازی مدرن از اجزای مشابهی تشکیل شدن (مثل سیستم رندر، فیزیک، صدا و غیره)، اما نیازهای خاص هر ژانر بازی باعث می‌شه ساختار موتور بازی متفاوت بشه . ...

  • game engine
  • موتور بازیسازی
  • موتور بازی
  • jason gregory
  • مهندسی نرم افزار
  • گرافیک گامپیوتری
Article Image

1- مقدمه (Introduction) Game Engine Architecture Jason Gregory

برای دانلود نسخه PDF کتاب کلیک کنید 1- مقدمه (Introduction)   وقتی هنوز «موتور بازی» معنا نداشت... جیسون توی کتابش این واقعیت رو بیان می کنه که: وقتی اولین کنسولم رو در سال ۱۹۷۹ گرفتم (Intellivision از شرکت Mattel)، اصلاً کسی چیزی به نام "موتور بازی" نمی‌شناخت! در اون زمان بازی‌ ...

  • بازیسازی
  • موتور بازیسازی
  • jason gregory
  • game engine
  • architecture
  • موتور بازی سازی
  • برنامه نویس
  • مهندس نرم افزار
  • موتور بازی
Article Image

1- خلاصه از ساختار فصل اول – مقدمه‌ای بر معماری موتور بازی

ناتی داگ استودیویی که Jason Gregory در حال حاضر بعنوان Lead Programmer و Game Engine Engineer فعالیت دارد هدف کلی فصل ۱: توسعه‌ی بازی در دنیای واقعی موتور بازی اصلا چی هست و از کلیات و بیس و پایه اون چی هست چرا موتورها باید ماژولار، قابل استفاده مجدد و منعطف طراحی و نوشته بشن بین ...

  • game
  • موتور بازیسازی
  • مهندسی نرم افزار
  • معماری نرم افزار
  • کتاب
  • jason gregory
  • game engine
  • programmer
  • موتور بازی
  • بازی ویدیویی
  • توسعه نرم افزار
Article Image

از رؤیا تا واقعیت: چرا «Game Engine Architecture» ؟

Unreal Engine از کودکی همیشه ذهنم درگیر ساختن بازی بود. نه فقط بازی کردنش. برام جادویی بود این‌که یک دنیای خیالی خلق بشه، جایی که قوانینش رو تو تعریف می‌کنی، کاراکترهاش رو تو جان می‌دی، و اتفاقاتش از دل ذهن تو بیرون میاد. خیلی زود فهمیدم این فقط یه تفریح نیست، یه رویای بلندمدته. رویایی که هنوز ...

  • unity
  • بازی
  • بازیسازی
  • برنامه نویسی
  • موتور گرافیکی
  • کامپیوتر
  • بازی سازی
  • موتور بازیسازی
  • تکنولوژیا
Article Image

از کد تا گیم: سفر من در دنیای بازی‌سازی

از کد تا گیم: سفر من در دنیای بازی‌سازی از آنریل تا یونیتی: مسیر من در بازی‌سازی از زمانی که تصمیم گرفتم وارد دنیای بازی‌سازی شوم، مسیر پر از چالش و یادگیری را آغاز کردم. در ابتدا، به سراغ Unreal Engine رفتم، چرا که از همان ابتدا علاقه‌ی من به بازی‌های سه‌بعدی بود. این موتور بازی‌سازی ...

  • game
  • گیم
  • معماری نرم افزار
  • انیمیشن
  • unity
  • crazy
  • بازیسازی
  • 3d
  • فیزیک
  • موتور گرافیکی
  • csharp
  • unreal engine
  • developer

جمع‌آوری دیتاست با شبیه‌سازی اختلال‌های شبکه در بازی‌ها

هدف پروژه: هدف این پروژه، جمع‌آوری یک دیتاست جامع از تاثیرات اختلال‌های شبکه بر تجربه کاربران در بازی‌های آنلاین است. این دیتاست به محققان و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بهبودهای لازم را در شبکه و بازی‌ها ایجاد کنند. سناریوی پروژه: در این پروژه، انواع مختلفی از اختلال‌های شبکه (مانند تأخیر، نوس ...

  • دانشگاه اصفهان
  • فلسک
  • شبکه
  • نوسانات شبکه
  • بازی آنلاین
  • اختلالات شبکه
  • اختلال شبکه
  • موتور webgl
  • بازی